• مشاهده تمامی اخبار

  • اخبار صنفی

  • مشاهیر وکالت

  • مقالات

  • قرارداد حق الوکاله

  • تخلفات انتظامی

  • قوانین و مقررات جدید

  • نظریات مشورتی

  • مصوبات هیات مدیره

  • اخلاق حرفه ای

  • معرفی کتاب

  • چهره ها در عدلیه

  • نغز نامه

  • گوشه های تاریخ

  • همایش های حقوقی

  • فرهنگی و هنری

  • عکس هفته

  • لایحه جامع وکالت رسمی

  • آداب الدعوی -نوشته رحمان زارع

  • مشاهیر قضاوت

  • رقص آتش - نوشته رحمان زارع

  • مصاحبه ها

  • زنان و کودکان

  • حقوق بین الملل

  • حقوق و سینما

  •  
    • مصاحبه با آقای عبدالله سمامی نامزد انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز

      تهیه و تنظیم : نرگس کرمی
       
      انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری، یکی از قدیمی‌ترین و آزادترین انتخابات صنفی ایران بشمار می ­رود. بنابراین، نحوه برگزاری چنین انتخاباتی باید درخور شان این قشر از فرهیختگان کشورمان باشد. از این رو  با توجه به تجربه ادوار گذشته انتخابات کانون و برخی از ناهنجاری‌هایی که در گذشته رخ نموده، شورای تشکل‌های صنفی وکلای دادگستری ضرورت تدوین قواعدی نظام‌مند درخصوص موضوع تبلیغات انتخاباتی را مورد توجه قرار داده، آیین­ نامه ای را به تصویب هیات مدیره رسانده است که برای انتخابات پیش رو لازم الاجرا می ­باشد.
      از طرف دیگر؛ وجود طیف گسترده­ای از اشخاص و گروههایی که خود را آماده ورود به عرصه انتخابات کرده­ اند و استقبال چهره ­های بعضا جدید از انتخابات آینده، جمعیت اسلامی وکلای دادگستری ایران(جاودان) را بر آن داشت تا زمینه آشنایی همکاران وکیل با شخصیت، آراء و برنامه ­های نامزدها را از طریق سایت جاودان فراهم آورد. 

      در این رابطه اولین مصاحبه را با جناب آقای سمامی عضو  محترم جاودان و دادیار دادسرای انتظامی کانون وکلای دادگستری مرکز  داشته ­ایم که خدمتتان تقدیم و آمادگی خود را برای انجام مصاحبه و انعکاس نظرات سایر داوطلبان اعلام می ­داریم.

       جناب آقای سمامی، با تشکر از اینکه وقتتان را در اختیار ما گذاشتید، ابتدا با معرفی خود، خلاصه­ ای از سوابق علمی، عملی و صنفی خود را بیان فرمایید؟

      بسم الله الرحمن الرحیم

      با درود و سپاس از سایت وزین جمعیت اسلامی وکلای دادگستری، اینجانب عبدالله سمامی در سال 1379 موفق به اخذ پروانه کارآموزی وکالت و متعاقباً در سال 1381 پروانه وکالت پایه یک دادگستری خود را از کانون وکلای دادگستری مرکز دریافت نمودم. در طول دوران وکالت سالها با اداره معاضدت کانون همکاری نموده و اکنون نیز حدود 4 سال است که دادیار دادسرای انتظامی کانون وکلای دادگستری مرکز می باشم.
       حاصل دوران دادیاری؛ انتشار دو جلد کتاب در باب تخلفات انتظامی و اعمال خلاف شان وکالت و مصادیق آن و همچنین درج و چاپ مقالات فراوان در این زمینه، جهت استفاده همکاران در اکثر سایتهای حقوقی و وبلاگهای معتبر حقوقی می­ باشد.


      در سال 1379 اولین کتاب خود را در باب آئین دادرسی مدنی جدید نوشتم و تقدیم جامعه حقوقی نمودم. همچنین از سال 1379 تا به اکنون مقالات بسیار عدیده ­ای در تمامی موضوعات حقوقی و صنفی و خانواده در روزنامه­ های مختلف کثیرالانتشار به چاپ رسانده ام.


      در سال 1390 در بیست و هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز شرکت نمودم و به اتکاء همکاران عزیزم با اختلاف 10 رای کمتر از نفر هجدهم، سعادت حضور در جمع خدمتگزاران این جامعه در هیات مدیره را نداشتم. پس از انتخابات سال 1390 همچنان به فعالیت صنفی و نگارش خود در کنار همکاران ادامه دادم و در تمامی اموری که به نوعی به وکالت دادگستری اشاره ­ای داشته به طور تفصیل پرداخته ام و اکنون نیز دانشجوی ترم دوم دکترای حقوق خصوصی،  دانشگاه آزاد اسلامی می باشم.

       

      از آنجایی که جنابعالی دادیار دادسرای انتظامی کانون وکلای دادگستری مرکز می باشید، نظرتان را در خصوص انتخابات هیات مدیره کانون وکلای مرکز جهت آشنایی بیشتر همکاران در این زمینه به لحاظ نزدیک شدن به انتخابات بفرمایید؟


      هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز وفق قانون به مدت 2 سال انجام وظیفه می­ نماید که تعداد اعضای هیات مدیره در کانون مرکز 12 عضو اصلی و 6 عضو علی البدل می باشد. مطابق ماده یک آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال 1334 هیات مدیره 2 ماه به انقضاء، از وکلایی که حق حضور در هیات عمومی را دارند، 4 نفر به عنوان عضو اصلی و 2 نفر عضو علی البدل به عنوان هیات نظارت بر انتخابات تعیین می نماید.


       سپس هیات نظارت اقدام به اعلام روزهای ثبت نام از نامزدهای هیات مدیره نموده و پس از آن مدارک و اسامی نامزدها جهت اعلامِ نظر دادگاه عالی انتظامی قضات به آنجا ارسال می گردد.


       پس از دریافت لیست و مدارک نامزدها، دادگاه عالی انتظامی قضات موظف است وفق قانون ظرف مهلت 2 ماه از دریافت اسامی نظرات خود را در جهت تایید یا عدم تایید صلاحیت نامزدها به کانون مرکز اعلام دارد که پس از آن تاریخ درنظر گرفته شده در یکی از روزنامه­ های کثیرالانتشار به چاپ رسیده تا مجمع عمومی (که همان همکاران محترم وکالتی هستند) در تاریخ انتخابات شرکت نموده و از تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده 18 نفر را به عنوان هیات مدیره جدید انتخاب نمایند.
       

       در نتیجه پس از اخذ  آراءِ صندوقهای رای توسط هیات نظارت بر انتخابات مورد شمارش قرار گرفته و النهایه اعضایی که بالاترین رای همکاران را به دست بیاورند به ترتیب آرا تا نفر هیجدهم وارد هیات مدیره خواهند شد.
       
       
      نامزدهایی که به این امر اعتراض دارند، ظرف مهلت 3 روز پس از اعلام نتایج، حق دارند اعتراض خود را به هیات نظارت تقدیم داشته و هیات نظارت نیز ظرف 3 روز پاسخِ اعتراض نامزدهای معترض را می ­دهد.
       

      رای هیات نظارت، ظرف مدت 3 روز پس از اعلام به نامزدِ معترض، قابل اعتراض در دادگاه عالی انتظامی قضات می باشد. دادگاه عالی انتظامی قضات نیز رای قطعی ظرف 10 روز از تاریخ وصول شکایت صادر می نماید. این خلاصه­ ای است از انتخاب هیات مدیره کانون وکلای دادگستری.
       
       
       درخصوص عملکرد گروهها و نامزدهای هیات مدیره مرکز در زمان انتخابات توضیح دهید؟

       
      در این خصوص به دو حالت می­ توان به موضوع پاسخ داد، ابتدا عملکرد گروهها که با توجه به نزدیک شدن انتخابات سعی برآن دارند که با توجه به توانایی­ ها و داشته­ های خود تمام سعی و تلاش خود را در جهت ایجاد همدلی و همگراییِ همکاران در برنامه ­های مختلف علمی و صنفی که باعث حضور حداکثری همکاران در کانون وکلا و شرکت در انتخابات شوند می نمایند. این امور مربوط می ­شوند به قبل از روز انتخابات .


      مورد دیگر نامزدهای انتخاباتی که اعلام نامزدی نموده اند نیز قبل از انتخابات اقدام به جمع­ آوری دوستان و همکاران در جهت حضور در روز انتخابات و هماهنگی­ های لازمه در این زمینه می ­نمایند. لذا عملکرد گروهها و نامزدها بیشتر بر مبنای دعوت حداکثری همکاران (مجمع عمومی) می باشد.


         آیا درخصوص شیوه تبلیغات گروهها و نامزدها در روز انتخابات هیات مدیره کانون وکلای مرکز نظری دارید؟


       همانطوری که مستحضرید در باب تبلیغات گروهها و نامزدها، ما قانون خاصی نداریم، تنها ماده­ ای که در خصوص این موضوع مطلبی دارد ماده 5 آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری است که هیچ گونه اظهار یا اقدام در جلسه انتخابات توسط هیات عمومی جایز نیست و تبلیغ به موافقت یا مخالفت اشخاص به طور کلی در مکانی که رای گیری صورت می­ پذیرد، ممنوع می­ باشد. در نتیجه قانونی در این زمینه بیش از این مورد دیده نمی­ شود.

       

      البته در جلسه مورخه  22/2/92 آیین نامه ­ای در 8 ماده توسط هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز بنا به پیشنهاد شورای تشکلهای صنفی کانون مرکز تصویب می­ گردد که عملا این 8 ماده تبیین کننده نحوه تبلیغات نامزدها و گروهها و تشکلهای وکلای دادگستری می ­باشد.

       

        نقاط قوت و ضعف این آیین نامه را در کدام بخش بیشتر می دانید؟
       
       
      بر همگان پوشیده نیست که قصد و انگیزه نگارندگان و تصویب­ کنندگان این آیین ­نامه بسیار نکو و قابل تقدیر است. چرا اینکه در سالهایی که انتخابات برگزار شده، شاهد تخلفات تبلیغاتی گسترده ­ای از طرف نامزدها و یا گروهها بوده ­ایم، که به دلیل عدم دارا بودن چارچوب قانونی قادر به توصیف یا منع و جلوگیری این امور نبوده ­ایم.


      اکنون با توجه به دارا بودن این آیین­ نامه قادر هستیم حداقل نسبت به بیان چارچوب به همکاران اقدام نماییم.


      اما به نظر بنده آیین­ نامه مورد بحث به نحوی که شایسته و بایسته جلوگیری و منع از ناپاکی ها و اعمال نادرست و نابهنجار اندک افراد متخلف باشد نیست.


      در این آیین­ نامه چندین بار از واژه­ های شان وکالت، شان وکیل، شان کانون وکلا سخن گفته شده است، بدون آنکه کوچکترین تعریفی در زمینه (شان وکلا) چه در قوانین وکالتی و یا در این آیین­ نامه داشته باشیم.


       اجازه دهید نظرات خودم را در خصوص آیین ­نامه به صورت جزء جزء اعلام دارم:
       

      در ماده یک... تبلیغات فردی یا گروهی را از قبیل چاپ اعلامیه ارسال پیامک و غیره لازم دانسته که شان وکالت رعایت گردد. به نوعی که روش و اندازه ­های مناسب تبلیغاتِ انتخاباتی در حد هیات مدیره کانون وکلای مرکز باشد. همانطوری که در صدر گفته­ هایم اعلام داشتم، بدون تعریف خاصی از شان وکالت و کانون وکلا حد و حدود هیات مدیره کانون وکلای مرکز نیز اضافه شده است و منظور از حد هیات مدیره کانون، مبهم می­ باشد.
       
      در ماده 2 در خصوص تصویر نامزدها (البته فکر می کنم مقصود این ماده تصویر در پوسترهای تبلیغاتی نامزدها بوده) که باید وزین، ساده و با عرف شان و شخصیت وکیل دادگستری متناسب و پیام ­آور  وقار باشد.


      با توجه به اظهارات قبلی، شان و شخصیت وکیل دادگستری و وقار این بزرگواران را برمبنای دانسته­ های خود تعریف می نماییم. چون تعریف خاصی همچنان در این زمینه نشده است!


      اما منظور از ساده بودن یعنی چه؟ و از طرف دیگر وزین بودن یعنی چه؟ منظور از وکیل وزین و ساده چیست ؟که به نظربنده این ماده نیز مبهم می باشد؟!

      مهمترین قسمت قضیه ماده 4 این آیین نامه  است که عینا ماده را می خوانم و سپس نظرم را اعلام می نمایم.


      ماده 4: دخالت افراد غیروکیل و همچنین کارمندان کانون در امر تبلیغات ممنوع است. کاندیداها و روابط عمومی، مسئول اجرای این بند خواهند بود.
       

       چگونه می توان دخالت افراد غیر وکیل را در امر انتخابات نادیده گرفت؟


      یعنی با این مصوبه تمامی امور اولیه و اجرایی روز انتخابات با وکلای دادگستری است و تبیلغ نامزدها می­ بایست به وسیله همکارانِ وکالتی انجام شود. 


      این ماده صراحتا همین امر را بیان می نماید، که در روز انتخابات نصب بنرها در خیابانِ منتهی به کانون و آویزان شدن همکاران به در و دیوار خیابان و در دست داشتن پوسترهای همکاران در کنار چسب و سیریش و همچنین تبلیغات فردی پخش پوسترها و اعلامیه ­ها و عکس­ ها همه توسط همکاران وکالتی صورت گیرد. چگونه این امر امکان­پذیر است؟


      آیا این اعمال شان وکالت را حکایت می کند؟ آن وکلایی که این اعمال را مجبوراً وفق این آیین­ نامه جهت همکاری با نامزدها انجام می­ دهند، شانشان رعایت می­ گردد؟ به نظر بنده اساسا تبلیغات می­ تواند به وسیله اشخاصِ غیرهمکار نیز صورت گیرد به نحوی که حضور و عملکرد این اشخاصِ تحت نظر نامزد مورد حمایتشان باشد و عملکردشان نشان دهنده یک انتخابات بهنجار و درست باشد.

       

      ضمنا در پایان آیین نامه ماده 6 این مورد وجود دارد که محل­های اختصاصی توسط کمیسیون روابط عمومی به تشکل­ها و نامزدهای مستقل در روز انتخابات داده خواهد شد، که به نظر بنده با توجه به کثرت گروههای وکالتی این امر نیز قادر به تقسیم اماکن در خصوص افراد مستقل نخواهد بود و عدالت رعایت نخواهد شد.


      علی­ ایحال مقصود این است که چارچوب بسیار مشخص و روشن در باب تبلیغات داشته باشیم که این آیین­ نامه همانند بسیاری از قوانین و آیین نامه های دیگر در باب وکلا جامع و مانع نمی­ باشد.

       
      مهمترین نقیصه موجود در مدیریت کانون را در کجا می­ دانید و اگر به عضویت هیات مدیره کانون انتخاب شوید اولین اقدامی را که برای حفظ شان و جایگاه وکیل دادگستری انجام خواهید داد چیست؟
       
       
      به نظر اینجانب مهمترین نقیصه موجود در مدیریت کانون در ابتدا نقص و کمبود قوانین به مقضیات روز وکالت و همچنین عدم هماهنگی و همدلی در بین مدیران و جامعه وکلای دادگستری است. بنده فقط با یک جمله می­ آیم و امیدوارم بر آن پایبند باشم«استقرار اخلاق و اخلاق مداری» در کانون وکلا.
       

        کانون وکلا چگونه می تواند در زمینه ارتقاء شان و منزلت اجتماعی وکلا ایفای نقش نماید؟

       
      کانون وکلای دادگستری نقش بسزایی در این زمینه دارد چگونگی آن به نظر اینجانب از حمایت کانون وکلای دادگستری از وکلای دادگستری حاصل می­گردد. وقتی از شان و منزلت اجتماعی وکیل سخن می­ گوئیم اولین مطلبی که به ذهن بنده می ­رسد این است که احترام امامزاده با متولی آن است؟!!


      کانون وکلای دادگستری به عنوان متولی امر وکالت دادگستری قادر است در چارچوب قانون و با رعایت احترام متقابل اقدام به ارتباط گسترده ­تر با قوه قضائیه و سایر قوا نماید و همکاران را از حمایت همه جانبه محروم نسازد، مدتی است که همکاران از موضوع جزئی مثل بازدید بدنی خود در محاکم شاکی هستند، چه موضوع بزرگی را دنبال می­ کنیم که حتی موضوع کوچکی مثل بازدید بدنی به چشم نمی­ آید؟!!


      ارتباط کانون وکلای دادگستری با صدا و سیما چگونه است آیا نمی­ توان با ساخت برنامه­ های فرهنگی و بسیاری از  برنامه ­های جذاب دیگر از ساخت سریال­ های موهن نسبت به همکاران  جلوگیری نمود؟!

      موضوع دیگر بحث کارآموزیست که از آن به­ کلی غافل شده­ ایم. کارآموزان وکالت را بی­ پناه به محاکم اعزام می­ داریم. آیا از برخوردهایی که با این عزیزان می شود با خبریم؟!

      آیا شان و منزلت این عزیزان رعایت می­گردد؟!

       برخوردهای زننده­ ای که توسط اطراف پرونده وکلا انجام می­ شود و بیرون محاکم .....الی ماشاءا....چگونه با آنها برخورد می ­شود، تا درس عبرتی برای دیگران شود؟! شان و منزلت وکالت را چگونه می­ بایست ارتقاء دهیم. به نظر بنده نیاز به ارتقاء نیست؛ بلکه آنقدر سعی شود که منزلت واقعی همکاران حفظ شود خود به نوعی ارتقاست و قابل تقدیر.
       

      جایگاه فعلی وکلا در نزد افکار عمومی را تا چه اندازه متاثر از عملکرد همکاران خود می دانید و  مهمترین عامل رشد و ارتقاء منزلت اجتماعی وکلا را در چه می دانید؟
       

      به نظر اینجانب در هر جامعه شغلی، متخلف داریم فرقی نمی­ کند در تمامی جوامع پیدا می­ شود اما از آنجا که وکالت دادگستری جزء مشاغل بسیار با اهمیت هر جامعه محسوب می­ گردد، وکلای دادگستری به نوعی حافظ جان و مال و ناموس مردم بشمار می­ آیند بیشتر از بسیاری از مشاغل به چشم می ­آیند و اعمال آنها در دید و منظر جامعه است.

      از این رو مطمئناً عملکرد همکاران می ­تواند تاثیر بسیار زیادی در افکار عمومی ایجاد نماید. لذا در صورتی که همکاران در همه حال خداوند را شاهد و ناظر اعمال خود بدانند و سعی و تلاش خود را در راستای احقاق حق بنمایند، منزلت اجتماعی وکلای دادگستری در جامعه ارتقاء می­یابد.
       

      رئوس برنامه ­هایی که برای رشد و پویایی جامعه وکالت و حفظ استقلال کانون درنظر دارید بیان فرمایید؟
       

       در این خصوص برنامه­ های مفصلی دارم که انشاءا...پس از اعلام صلاحیت ها حتماً در یک مجال دیگر به سمع و نظر همکاران خواهم رساند.
       
       
      نحوه تعامل کانون وکلا با نهادهای حکومتی و قوای سه گانه باید چگونه باشد؟

       
      در این باب قبلاً پاسخ دادم، مختصر اعلام نمایم کاملاً معتقد بر تعامل کانون وکلای دادگستری با تمامی نهادهای حکومتی و قوای سه گانه می­ باشم . بسیار بیشتر از آنچه که هم اکنون شاهد آن هستیم.
       
       
      با توجه به درپیش بودن تصویب لایحه جامع وکالت دادگستری، چنانچه می­ دانید برخی از همکاران را عقیده بر این است که وکلای دادگستری و کانون وکلا باید از هرگونه مداخله و ایفای نقش در تدوین و تصویب  آن احتراز نمایند تا نقایص احتمالی آن به حساب وکلا نوشته نشود. این عقیده را تا چه اندازه در راستای حفظ استقلال کانون موثر می دانید؟
       

      با این امر کاملاً مخالفم به نظر اینجانب می بایست همکاران ذی­ نفوذ، اعضاء محترم هیات مدیره تمامی تلاش خود را در جهت تنظیم و نگارش و تصویب لایحه جامع وکالت دادگستری به نحوی که تمامی حقوق جامعه و همکاران در زمینه­ های استقلال و سایر امور حفظ و رعایت گردد، بنمایند. در صورتی که ما این امر بسیار مهم را رها نمائیم مطمئن باشید دیگران نیز در این زمینه دل­نگرانی نخواهند داشت.

       
      یکی از د­ل­مشغولی­ های وکلا این است که در زمان انتخابات هیات مدیره شعارهای زیبایی از طرف نامزدها داده می­ شود. اما غالبا بعداز انتخابات، به این بهانه که وعده­­ های داده شده در هیات مدیره رای نمی ­آورد، به فراموشی سپرده می­ شوند و از اجرای آنها  خبری نیست. شما چه ضمانت اجرایی برای عملی شدن شعارهای انتخاباتی خود درنظر گرفته اید؟

       

      شعار انتخاباتی اینجانب در این دوره فقط استمرار و استقرار اخلاق و اخلاق­مداری در کانون است. البته پس از کسب تجربیات فراوان و تحقیقات زیاد در این زمینه به این نتیجه رسیدم که در صورتی که این امر رعایت شود کانون رو به جلو پیش خواهد رفت.


      همچنین هر زمان برنامه­ های خود را به تفصیل بیان نمودم، البته پس از اعلام صلاحیت­ ها، این حق را به تمامی همکاران خود می ­دهم که از بنده تمامی برنامه­ های معنونه را مطالبه نمایند.


      همانگونه که اکنون نیز همکاران این حق را دارند از اعضاء منتخب خود شعارهای انتخاباتی­شان را جویا شوند. قهر کردن با کانون وکلا، و کلاً ترک کانون کردن و فقط دیدار ساختمان کانون آن هم هر دو یا سه سال برای تمدید پروانه راه حل مناسبی در جهت ارتقاء و رشد کانون نخواهد بود.


      با توجه به حضورتان در دادسرای انتظامی کانون، مهمترین تخلفات انتظامی وکلا شامل چه مواردی است و چگونه می توان از بروز آنها پیشگیری کرد؟


       نقش و جایگاه کدامیک از نهادها و کمیسیونهای کانون را در جهت حفظ حقوق و تضمین جایگاه وکلای دادگستری موثرتر می دانید؟
       

      به نظر بنده با توجه به اینکه واژه «رعایت شان وکالت» وفق قانون دارای شمول بسیاری از اعمال و عملکرد همکاران است، (اعمال خلاف شان وکالت) مهمترین و بیشترین تخلف همکاران بشمار می ­آید.


      البته ایرادی که بنده در مقالات بسیار به آن پرداخته ­ام عدم تعریف درست از واژه «شان وکالت» است و قانونگذار با تصویب لایحه استقلال و آئین­ نامه آن با اشاره کلی به اعمال خلاف شان عملاً در برداشت­ ها و تصورات دادیاران دست آنها را باز گذاشته که به نظر این امر صحیح به نظر نمی­ رسد.


      یکی از اموری که می­ تواند از این تخلفات جلوگیری نماید و حتی عامل بسیار مهمی در جلوگیری این اعمال خواهد بود، بیان، توجیه و اطلاع ­رسانی دقیق در این زمینه است تا با توجه به کلیت امر، همکاران را با مصادیق آن آشنا نموده و به نوعی جلوگیری شود از این اعمال که در این خصوص کتاب «خلاف شان و مصادیق آن» به اتفاق آقای شیخ الاسلامی مدیر محترم دفتر دادسرای انتظامی کانون وکلای دادگستری مرکز تهیه و تنظیم و انشاءا.. به زودی در اختیار همکاران قرارخواهد گرفت.


      اما در باب کمیسیون های کانون سخن بسیار است که امیدوارم در آتی به آن بیشتر بپردازم اما مختصراً کمیسیون های کانون به نظر اینجانب به هیچ وجه کارایی درستی ندارند و اصولاً هیچ یک از کمیسیون ها قادر به انجام وظیفه نمی­ باشند و در تمامی آنها نواقص فراوانی مشاهده می­ گردد که در این مقال نمی­ گنجد.
       

      درپایان؛ چنانچه مطلب قابل ذکری دارید بیان فرمایید.
       

      خیر فعلاً مطلب خاص دیگری نیست، در نهایت ضمن تقدیر و تشکر از ریاست محترم جمعیت اسلامی وکلای دادگستری و همچنین مدیر محترم سایت جاودان؛


      امیداورم همکاران همگی از هر مسلک و هر آئینی که هستند و از هر تفکر و اندیشه­ ای که برخوردارند، دست در دست یکدیگر دهند و در جهت ارتقاء شغلی همکاران و استقلال ابدی کانون وکلا و وکلای کانون بکوشند.

       

       با تشکر از جناب آقای سمامی عضو محترم جاودان و دادیار انتظامی کانون وکلای دادگستری جهت انجام مصاحبه.

       

    نظر خود را ثبت کنید
    نام کاربر
    متن
       

    Design By Gitysoft