• مشاهده تمامی اخبار

  • اخبار صنفی

  • مشاهیر وکالت

  • مقالات

  • قرارداد حق الوکاله

  • تخلفات انتظامی

  • قوانین و مقررات جدید

  • نظریات مشورتی

  • مصوبات هیات مدیره

  • اخلاق حرفه ای

  • معرفی کتاب

  • چهره ها در عدلیه

  • نغز نامه

  • گوشه های تاریخ

  • همایش های حقوقی

  • فرهنگی و هنری

  • عکس هفته

  • لایحه جامع وکالت رسمی

  • آداب الدعوی -نوشته رحمان زارع

  • مشاهیر قضاوت

  • رقص آتش - نوشته رحمان زارع

  • مصاحبه ها

  • زنان و کودکان

  • حقوق بین الملل

  • حقوق و سینما

  •  
    • گزارش جلسه دوم - وفاق و همدلی برای اعتلای کانون

      تهیه و تنظیم : رضا نوروزی - وکیل دادگستری
      دومین جلسه دوره 28 هیات مدیره کانون مرکز در ساعت 9:21 روز سه شنبه مورخ 2/2/1393 به ریاست سنی سیدمحمد جندقی کرمانی پور و با حضور همه اعضای اصلی و علی البدل و تعدادی از همکاران(که نسبت به جلسه قبل تعداد همکاران بیشتر شده بود) آغاز شد.

      در ابتدا حسین محمدنبی به قرائت آیاتی از قرآن مجید و ترجمه فارسی آن نمود و رئیس جلسه اعلام داشت قبل از ورود به دستور لازم است اعلام شود که همایش اسکودا از تاریخ 30 اردیبهشت سالجاری به مدت 2 روز به میزبانی کانون خراسان در شهر مشهد برگزار می شود و اعضای هیات مدیره برای تهیه بلیت رفت و برگشت با دفتر مدیریت هماهنگ نمایند.

      علی نجفی توانا اظهار داشت که بهتر است دستور جلسه را هم بگویند تا امکان برنامه ریزی و بحث و هماهنگی باشد که جندقی پاسخ داد چون زمان کافی است پس از تعیین هیات رئیسه کانون مرکز  در این خصوص مذاکره خواهد شد زیرا قبل از انتخاب هیات رئیسه کانون نباید وارد مسائل ماهوی و دستورات دیگر شود و اگر دوستان نظر دیگری دارند اعلام کنند؛ که نجفی توانا بیان داشت تصمیمات هیات مدیره قائم به اعضاست و رئیس مجری تصمیمات است و نباید مسائل معطل بماند لذا منعی ندارد که وارد مسائل دیگر شویم. سپس در این مورد رای گیری بعمل آمد و با اکثریت نظر نجفی توانا تصویب شد.

      جلیل مالکی نیز بیان داشت پیرو تصمیم جلسه قبل هیات مدیره که بسیار بجا و بموقع بود و از این بابت تشکر می شود بلافاصله جلسه کمیته دفاع از استقلال کانون تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد که متن لایحه اخذ شود و جلسه ای با معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار شود. با بررسی صورت گرفته مشخص شد که در تاریخ 23/1/93 این لایحه از سوی رئیس قوه قضائیه برای رئیس جمهور ارسال شده و 24/1/93 وصول شده است، چون تاریخ ها مهم است دقیق ذکر شد، تا دیروز لایحه به معاونت حقوقی نرسیده بود که پس از وصول بلافاصله هماهنگ شد و وقت ملاقات نیز از معاون حقوقی گرفته شد اما چون امکان حضور همه اعضای کمیته مقدور نشد این جلسه به امروز موکول شد که در ساعت 14 برگزار خواهد شد اما متن لایحه دریافت که در حال تکثیر است و تا دقایقی دیگر در اختیار اعضای هیات مدیره قرار می گیرد، نسخه ای هم به اسکودا ارسال شد تا به سایر کانون ها هم ارسال شود. با مطالعه اجمالی که در آن شد خوشبختانه با تلاش همه جانبه وکلا معلوم است که تا حدودی تاثیرگزاری مثبت صورت گرفته و بعضی موارد تعدیل شده و دخالت ها عمدتا به نظارت تغییر کرده و نام کانون نیز حفظ شده و ذکری از نام سازمان نیست؛ اما هنوز نکاتی که ناقض استقلال است وجود دارد که از جمله می توان به ماده 29، تعیین تعدادکارآموزان، مقررات نقل و انتقال، هیات نظارت، سلب صلاحیت از وکلا و کارآموزان، دخالت دادگاه انتظامی قضات، هیات اختبار، امضای پروانه، مراسم تحلیف، انتخاب اعضای دادگاه، دادستان و دادیاران انتظامی، دادگاه تجدیدنظر انتظامی و تصویب آئین نامه های مربوطه یاد کرد. یعنی در ظاهر خیلی از مسائل رعایت و تعدیل شده اما هنوز موارد نقض استقلال زیاد است. این نگرانی وجود دارد که لایحه به همین ترتیب به مجلس برود و در کمیسیون های دولت بررسی نشود اما امروز در جلسه ای که با معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار می شود تاکید خواهیم کرد که لایحه با حضور نمایندگان جامعه وکالت در کمیسیون ها بررسی گردد و موارد نقض استقلال باید حذف شود. لذا از همه وکلا می خواهیم که نقطه نظرات خود را درباره لایحه سریعاً در اختیار کانون و کمیته منتخب قرار دهند.

      حسین محمدنبی از زحمات دکترمالکی تشکر کرد و گفت در کمیته نیز در این مورد بحث و بررسی شد و با آقای تقدیسیان(حوزه معاونت حقوقی رئیس جمهور) هم مذاکراتی شده و ظاهرا اینگونه است که لایحه به همین شکل به مجلس ارسال شود. توجه کنیم که الان هم رئیس قوه قضائیه و هم وزیر دادگستری اختیاراتی در لایحه دارند.

      جندقی گفت باید به صحبت های آقای رئیس جمهور در جلسه ملاقات اسفند 1392 عطف توجه داده شود که ایشان وعده داد که استقلال حفظ خواهد شد و در جلسات بررسی باید از نمایندگان جامعه وکلا استفاده شود.

      عیسی امینی اظهار نمود لایحه چیزی را از استقلال باقی نگذاشته، در واقع استحاله درونی دقیقی انجام شده، توجه کنیم که زمان طرح لایحه چه در دوره قبل و چه در این دوره در زمان فطرت مورد اقدام قرار می گیرد و این لایحه کل زحمات قبل را زیر سوال برده، صدور، صلاحیت، دادگاه، انتقال، اختبار، امضا و غیره، دیگر چیزی در اختیار ما نیست.روند مثبتی ملاحظه نمی شود و زمان کم است، جز با دخالت رئیس جمهور کاری به پیش نمی رود لذا پیشنهاد می شود که نامه ای تهیه و با امضای 18 نفر اعضای هیات مدیره برای رئیس جمهور ارسال کنیم و اعتراض موکد خود را اعلام کنیم و رسماً بگوئیم که با این موضوع مخالف هستیم و باید در کمیسیون های دولت کار کارشناسی بشود و موضوع با دخالت کانون وکلا بررسی گردد.

      جندقی گفت به نقش کمیسیون قضائی مجلس هم توجه کنیم لذا کانون ها در همایش مشهد مورد تشویق شوند و اصرار کنند که آثار این موضوع را به نمایندگان مجلس بگویند و اجازه ندهند که استقلال مخدوش شود زیرا برای نظام هزینه ایجاد می شود. لذا پیشنها دکتر امینی به رای گذاشته و به اتفاق آرا تصویب شد تا نامه ای متضمن اعتراض موکد کانون به رئیس جمهور ارسال شود.

      اسماعیل مصباح اسکوئی افزود که تضاد مفهوم و منطوق لایحه با سخنان رئیس جمهور در دیدار اسفند ماه هم در متن نامه گنجانده شود.

      محمود علیزاده طباطبائی گفت باید از همه ابزارها استفاده کنیم و با ذکر خاطراتی از اوایل انقلاب اسلامی در رابطه با بازداشت همافران و نقش وکلا در آزادی ایشان گفت بهتر است که برای برگزاری اجتماعی سراسری از وزارت کشور مجوز بگیریم. الان سه نفر وکیل دادگستری در حوزه مدیریت اجرائی کشور داریم، رئیس جمهور و معاونین حقوقی و پارلمانی. لذا باید از وجود ایشان استفاده شود و بر برگزاری اجتماع سراسری وکلا تاکید می شود.

      نجفی توانا گفت که همه دغدغه مشترکی داریم اما اقدامات باید برنامه ریزی شده و هماهنگ و دقیق باشد و به گونه ای اقدام کنیم که قابل مدیریت باشد. مثلا کمپینی با امضای بیش از ده هزار وکیل تهیه شود و برای هر سه قوه ارسال گردد تا موجب جلب توجه افکار داخلی و خارجی گردد، ارباب جرائد هم باید فعال شوند، ادبیات ما باید ادبیات حقوقی و مستدل و مستند باشد تا تاثیرگزاری عمومی بهتری داشته باشد. کمااینکه همان لایحه قبل را با ادبیات محترمانه تری آورده اند. باید تفاوت نهاد مدنی و نهاد عمومی را بازگو کنیم، بحث کاهش تصدی گری دولت با افزودن بار بر دولت منطقی نیست و بحث رابه منافع نظام توجه و ربط دهیم. بهتر است دولت را قانع کنیم که مجددا موضوع در کمیسیون های دولت بررسی و کارشناسی شود، کمپین هم تشکیل شود و از ارتباط با مجلس هم غافل نشویم.

      محمدنبی گفت مهم این است که رفع سوتفاهم کنیم و با آرامش ولی استوار قدم برداریم. با رفاقت سوتفاهم بهتر رفع می شود. لذا در همایش مشهد موضوع مطرح و اتخاذ تصمیم شود و نتیجه جلسه امروز را هم ببینیم که چه توفیقی نصیب می شود.

      محمدرضا کامیار گفت اولا روز سعدی به همه یادآوری می کنم و گرامی می دارم چرا که سعدی فخر جامعه ایرانی-اسلامی است. در رابطه با موضوع بحث به جنبه های حقوقی و قانونی توجه کنیم و از بحث های هیجانی بپرهیزیم. مثلا به آئین کار دولت توجه بدهیم که برگشت لایحه خلاف رویه بوده، یا ایرادات و اشکالات باید تک تک بررسی می شدو جایگزین آن ها پیشنهاد می گردید اما حالا به جای بررسی مطلب جدیدی فرستاده اند. موضوع را به شعارهای اصلی دولت هم عطف دهیم.

      عباس کریمی گفت با اظهارات دکتر محمدنبی موافقم هدف مشترک این است که حداقل به لایحه استقلال برگردیم اما اقدامات و مفاد نامه ها طوری باشد که موجب دلسردی نشود، به نکات مثبت لایحه هم نگاه کنیم و البته توقع خود را هم بگوئیم، ضمن استفاده از همه ظرفیت ها به بیان توقعات بپردازیم.

      اکبر سردارزاده گفت متاسفانه فردای بهتری با این لایحه نداریم. از وکیل بودن رئیس جمهور و امکانات و اختیارات وی بهره لازم را ببریم. جامعه وکالت و روزنامه نگاران را فرامش نکنیم. مقالات تهیه شود و روزنامه ها را فعال کنیم تا موضوع را به چالش بکشند و موارد نقض استقلال را شمارش کنیم. در جریان تصویب آئین نامه صراحتا گفته شد که ما آئین نامه را اجرا نمی کنیم لذا الان هم باید بگوئیم قانونی که استقلال وکالت را حذف کند اجرا نخواهیم کرد.

      مالکی بیان داشت کتنون مظهر عقل و منطق و قانون گرائی است باید در این چارچوب حرکت کنیم. متن را خوب بخوانیم و با متون قبلی مقایسه کنیم و با دید باز اقدام لازم را انجام دهیم. در لایحه نکات مثبتی هم هست که خلاها و گرفتاری های موجود را حل می کند. حرکت ما قدم به قدم نتیجه می دهد کما اینکه مقالات و اقدامات قبلی و روشنگری ها تا این حد اثربخش بوده که ادبیات لایحه را تغییر داده و قدم بعدی باید جرح و تعدیل آن باشد لذا همین مسیر منطقی را ادامه بدهیم تا کمیته هم کار خود را با موفقیت ادامه دهد. کانون های دیگر هم فعال شوند و در تصمیمات مشارکت کنند تا بهتر نتیجه گرفته شود.

      مصباح بیان داشت آنچه که دکتر مالکی اجمالا از لایحه گفتند به هیچوجه مطلوب وکلا نیست. تغییر عمده ای هم با لایحه قبلی ندارد و هرچند دکتر کریمی گفتند عملکرد رئیس جمهور جدید اثرگزار بوده، اما این اثر جای تشکر هم ندارد. لذا وارد جزئیات نشویم بلکه بصورت کلی اعتراض و غیرقابل قبول بودن لایحه را منعکس کنیم و به نکات اعلامی توسط دکتر کامیار هم توجه شود. بگوئیم لایحه ای که بصورت دربست به مجلس ارسال شود این تلقی را دارد که مورد موافقت دولت هم هست که این با اظهارات رئیس جمهور تعارض دارد.

      علیزاده طباطبائی بیان داشت تشکیل اجتماعات عین قانون اساسی است، نباید منفعل باشیم، در اجتماعی صدرصد قانونی نظراتمان را می گوئیم و به اصول 74 و 137 استناد کنیم که همه وزرا مسوولیت دارند. چون قوه قضائی لایحه را کلا تغییر داده باید مجددا در دولت بررسی شود.

      مرتضی شهبازی نیا گفت از رئیس جمهور باید گله کنیم زیرا اصلا کاری را که توقع می رفت انجام نداد و مشکل فعلی ما ناشی از عملکرد رئیس جمهور است . در این رابطه باید با دونفر دیگر هم صحبت شود زیرا لایحه با امضای معاون پارلمانی و وزیر دادگستری و رئیس جمهور به مجلس ارسال می شود. با آقای انصاری که وکیل دادگستری است تماس بگیریم و اعتراض شدید خود را منعکس کنیم و تلاش شود که چنین نامه ای امضا نشود.
      علی کاکای افشار گفت همه متفق هستیم که لایحه نقض استقلال کانون را دربر دارد. فراموش نکنیم که تغییرات در آئین نامه باید با پیشنهاد کانون باشد. ضمنا کانون قبلا متنی را تهیه کرده که بسیار هم دقیق و جامع است آنرا ارائه کنیم.
      رئیس جلسه با اعلام کفایت مذاکرات موضوع فراخوان از وکلا و انعکاس لایحه در سایت کانون را به رای گذاشت که به تصویب رسید.
      نجفی توانا مجددا بر ارتباط با رسانه ها و مصاحبه تاکید کرد و گفت که ارتباطات شخصی با رسانه ها خوب است اما ارتباط سازمانی کانون با رسانه ها ضعیف است که باید جلسه مطبوعاتی برگزار و این بی مهری به جامعه وکالت اطلاع رسانی شود. ماهیت نهاد مدنی که خودگردانی صنفی است تشریح شود اگر مطالب خوب بیان شود تاثیر خوب می گذارد و  وظیفه ما ایجاب می کند که چنین کنیم.
      شهبازی نیا بیان داشت صداهای جامعه وکالت پراکنده است و باید راهکاری پیدا کنیم که کانون سخنگو داشته باشد و همه کانون ها هماهنگ باشند. فردی باشد که موقعیت ها را بشناسد و بر امور آگاه باشد. در اجلاس اسکودا هم این بحث را مطرح کنیم و اگر موافقت نشد خود کانون مرکز سخنگو انتخاب کند که حداقل هفته ای یکبار مواضع رسمی کانون را بگوید. این امر اگر تکرار شود حتی صدا و سیما هم اخبار را منعکس می کند و باعث حضور فعال تر کانون ها خواهد بود.
      نادر دیوسالار تاکید کرد که بحث اصلی این جلسه انتخاب هیات رئیسه است که هنوز بدان نپرداخته ایم. اموری از شوون رئیس کانون است که باید زودتر انتخاب شود لذا به این مذاکرات پایان دهیم و وارد بحث انتخاب هیات رئیسه شویم.
      میترا ضرابی گفت در فراخوانی که در سایت اعلام می شود اعلام نظرات همکاران بصورت نامه و تحویل به دبیرخانه نباشد زیرا موجب کندی کار خواهد بود امکانی فراهم شود که نظرات را در سایت داشته باشیم و راه های سهل تری را تعیین کنیم. امکان کامنت با نظارت بر محتوا و انعکاس در سایت می تواند مفید باشد.
      کامیار هم بر استفاده از تکنولوژی روز و بهره مندی بیشتر از آن، بر نظر خانم دکتر ضرابی صحه گذاشت و استفاده از راه های سهل تر را توصیه کرد.
      شهبازی نیا دریافت نظرات از طریق ایمیل را هم موثر دانست.
      در ادمه متن تهیه شده توسط دکتر امینی برای ارسال به رئیس جمهور قرائت و با اصلاحاتی به تصویب رسید.
      رئیس جلسه با تشکر از پیشنهادهای مطروحه و موافقت با دریافت نظرات از طریق الکترونیکی، بحث درباره تعیین سخنگو را به جلسات بعد موکول نمود و با اعلام 15 دقیقه تنفس، بر انتخاب هیات رئیسه در ادامه جلسه تاکید کرد.
      ادامه جلسه از ساعت 11:36 آغاز شد و رئیس جلسه آقایان دکتر علی نجفی توانا و محمد فرض پور ماچیانی را دو نامزد تصدی سمت ریاست کانون مرکز معرفی کرد.
      علیزاده طباطبائی در این باره گفت اگر رای گیری شود نتیجه مشخص و تکراری خواهد بود و موضوع ملال آور است و شایسته نیست که نتوانیم در اینباره به نتیجه برسیم لذا پیشنهاد می کنم هر دونفر نامزدان محترم اعلام انصراف کنند تا افراد دیگری بیایند.
      امینی از توزیع فوری برگ آرا انتقاد کرد و گفت بیائید راجع به راهکارها و از جمله دلیل ترجیح هریک از دو نامزد صحبت کنیم.
      سردارزاده گفت با برخی جوانان صحبت کرده و توصیه این است که مانند دوره قبل ریاست دوره ای شود هرچند بدان عمل نشد و آقای فرض پور با سعه صدر برخورد کرد. ضمنا کمیته ای برای تعیین اعضای کمیسیون ها و نهادهای کانون تعیین کنیم تا در امور تسریع شود.
      کریمی گفت با وجود لابی هائی که بوده نمی دانم چقدر نتیجه بگیریم ولی اگر باز هم مساوی شد باید به راههای دیگر فکر کنیم.
      نجفی توانا گفت افتخارم این است با افرادی مورد احترام در امر وکالت و هیات مدیره سال ها همکاری داشته و وجه مشترک همه خدمت است اما کانون باید از وضع موجود به شکل بهتری اداره شود. وقتی برنامه دادم فکر کردم به این برنامه ها توجه می شود و به برنامه رای می دهید اما نتیجه چیز دیگری بود و رای ها از قبل مشخص شده بود. بحث دوستان نشان از دغدغه ایشان دارد اما همه رفقا به آینده و سرنوشت کانون توجه کنند نه به دیدگاه های شخصی و جناحی. آنچه که گفته ام و نوشته ام و انجام داده ام حاصل 35 سال وکالت و 30 سال معلمی است، نه نانی قرض داده ام و نه قرض گرفته ام، الان هم نه برای قدرت که برای خدمت آمده ام. هیچگاه نیز از عناوین و ... بهره نگرفته ام. دوبار رای اول شده ام و از هیات عمومی وکلا مامور به خدمت هستم. لذا با در نظر گرفتن مصالح، رای مسوولانه بدهیم.
      فرض پور گفت از جهت دفاع از موقعیت کانون پیشینه من نه به هیات مدیره برمی گردد و نه به وکالتم. سالیان داز است که از موجودیت و کیان و استقلال کانون دفاع کرده ام. زمانیکه در مجلس بودم هم به این امر شهرت داشتم و صورتجلسات مجلس گواه این امر است که شجاعانه ترین دفاعیات را داشتم و این امر ربطی به وکالتم نداشت چون در آن موقع قاضی بودم و از سال 1372 وکیل شدم. یعنی از قبل چنین تفکری داشته ام. شش دوره است که عضو هیات مدیره ام و افکار عمومی وکلا مرا تائید کرده اند. برای خودم کاندیدا نشده ام چون اصلا وکالت نمی کنم، کیف وکالت را بوسیده ام و کنار گذاشته ام و از تمام تمکانات و ظرفیت ها و کوپن هایم بصورت مستقیم و غیرمستقیم استفاده کرده ام. مسوولان مالیاتی از سفید بودن دفترچه تمبر مالیاتی ام تعجب می کنند و البته غیرمستقیم هم اشتغال به وکالت ندارم. در طول این مدت هم لابی گری نکردم و اصلا بدلیل فوت اخوی در تهران نبودم. من الان پیشنهاد آقای علیزاده طباطبائی را قبول می کنم و با احترامی که برای دکتر نجفی توانا قائل هستم معتقدم هردو کنار برویم. اگر فکر می کنید کار درستی نمی کنم با تشکر از شما و همه وکلا چه آنهائی که به من رای دادند و چه آنانی که رای ندادند از همه تشکر می کنم و استعفای خود را از عضویت در هیات مدیره اعلام می دارم. می خواهم ثابت کنم که از همه چیز خود گذشتم مانند داستان عطار نیشابوری که از تجارت گذشت و طی دوره عرفان کرد. لذا از خود گذشتم و با تجه به حساسیت وکلا برای حل مشکل و پرهیز از تنش و تبدل نظر بیشتر در عالم خارج حاضرم که به هر نوعی که مصلحت باشد این تعامل را داشته باشم.
      امینی گفت شهادت می دهم که آقای فرض پور یکی از با تقواترین اعضای هیات مدیره بوده و در دوره قبل هم رای یا نظر غیرمنصانه ای از ایشان ندیدم. اما داریم رئیس کانون را انتخاب می کنیم. در سال 76 چه تفکری حاکم بود که قانون کیفیت اخذ پروانه تصویب شد؟ مرکز مشاوران در زمان چه تفکری بوجود آمد؟ آئین نامه معلق چه زمانی به تصویب رسید؟ پس یکبار هم که شده اجازه حضور تفکر دیگری را بدهیم، یکبار هم که شده به رای وکلا احترام بگذاریم. دکتر نجفی رای اول بود اما به ریاست نرسید و... لذا یکبار هم که شده اجازه تفکر جدید و تحول بدهیم، در درون آرا پیام وجود دارد، در نظام اداری و کمیسیون ها تحول ایجاد کنیم، عملکردها را بررسی کنیم، با این همه به جناب  فرض پور به یک جهت رای نمی دهم که یکبار هم شده اجازه بروز اندیشه دیگران داده شود و به آرا احترام بگذارم.
      جندقی گفت چون رئیس هستم نمی توانم پاسخ آقای امینی را بدهم اما صحبتهای ایشان درست نبود.
      مالکی گفت بابت جلسه قبل و تصمیمات قبل از تنفس تشکر می کنم. بحث بحث علمی است، جناح و گروه بندی را کنار بگذاریم و به آینده و منافع کانون توجه کنیم. صف بندی اگر ناشی از تفکر جناحی و گروه بندی باشد غلط است اما اگر ناشی از فکر مستقل و برنامه و توانائی های افراد و مصالح کانون باشد حتما درست است و منطبق با رفتار دموکراتیک خواهد بود. الان باید ملاکها و معیارها را در انتخاب رئیس ملاک قرار دهیم. دوستان اصول درست را رعایت کنند و پای بند تفکرات جناحی نباشند وگرنه به کانون صدمه می خورد. به برنامه ها و توانائی ها و عملکرد گذشته توجه کنیم. همه دوستان جزو وکلای برجسته و فهیم هستند ولی آیا هنگام رای دادن به برنامه ها توجه شد؟ اگر نگاه جناحی نیست بیائید کفه های ترازو را بررسی کنیم، چشمانمان را روی برنامه ها نبندیم. هیچکس قصد توهین به پیشکسوتان را ندارد و زحمات ایشان ماجور است و چراغ راه ما هستند، نمی گویم کاری نشده اما نتوانستند اوضاع و احوال را به سر انجام برسانند که در این شرایط قرار گرفتیم. اجازه بدهید نیازهای روز را شناسائی و توجه کنیم. مدیریت زمان و مکان را بشناسیم و شفاف باشیم.
      نجفی توانا گفت هیچکس فکر نمی کردم که عطش خدمت به گونه ای ما را بسوزاند که بعضی از اصول را نادیده بگیریم. آقای فرض پور پیشکسوت بنده است و بسیار مورد احترام. اگر کاندیدا شده ام نه برای اینکه ایشان حائز شرایط ریاست نیست ایشان 5 دوره عضو هیات مدیره بوده اند و در مجموعه ای بوده اند که با تمام قوا زحمت کشیده اند و متعصب بوده و افرادی متعصبی هم با ایشان همکاری کرده اند اما آنچه که باید مورد قضاوت قرار بگیرد راندمان و شرایط فعلی است. من احساس تکلیف کرده ام چون وکلا به من این ماموریت و پیام را داده اند. من سرباز مجموعه ام، انصراف و استعفا مغایر با نیازهای امروز و تکالیف است، کانون به آقای فرض پور نیاز دارد. بجای دفع همدیگر را جذب کنیم. من نجفی توانا بدون کمک دوستان نمی تواند کاری انجام دهد. اگر با رفاقت و با توافق باشد به نتیجه ای نرسیم کاری به پیش نمی رود. تفکرات دکتر امینی اصولی و صحیح است. برنامه ها زمانی انجام می شود که جناح را فراموش کنیم. اما آیا شرافتاً برنامه ها ارزیابی شده اند؟ مسوولیت تداوم مدیریت سابق را می پذیرید؟ قصد انحصار و جذب آرا ندارم. قضاوت شما را نیاز دارم. چون مجبوریم باهم کار کنیم و اجازه روزمرگی نداریم. ضمن تشکر از پیشنهادهای آقایان علیزاده طباطبائی و سردارزاده، مسوولانه رای بدهیم.
      سردارزاده گفت برپیشنهاد قبلی تاکید دارم و بیش از چهار دهه است که با هردو این بزرگواراران دوست هستم. تشکر می کنم از آقای امینی برای ضد تبلیغی که برای آقای فرض پور کرد و تبلیغی که برای آقای نجفی توانا انجام داد. اما آقایان امینی و مالکی دم از فراجناحی بودن و برنامه می زنند ولی سخت جناحی عمل می کنند. اگر ضعف و نقصی در کار هیات مدیره های قبلی بوده و مدیریت ضعیف بوده خودتان هم شریک بوده اید. چه تحولی می خواهید ایجاد کنید؟ برنامه های آقای نجفی توانا بیشتر شعار بود نه برنامه، برنامه عملیاتی ندارید. فرض پور با نهیب کنار نکشیده بلکه سعه صدر به خرج داده است. درباره عملکرد های قبلی همه مقصرند و کوتاهی کرده اند.
      کریمی گفت با تشکر از سعه صدر آقای فرض پور. چون شاهد عینی در دوره قبل بوده ام و خودم واسطه دو گروه بودم می گویم که در اتاق نائب رئیس نشستیم و بیشتر اعضای هیات مدیره بودند و قرار شد الان رای بدهیم به شرط اینکه سال بعد فرض پور باشد اما فرض پور سعه صدر به خرج داد و از فعالترین اعضای دوره قبل بود. وفاق مورد نظر دکتر نجفی توانا با ارزش و شایسته تقدیر است، همه به دنبال تحول هستیم اما برنامه با آرمان تفاوت دارد، برنامه باید ساز و کار داشته باشد. فرصت برای تکرار خاطرات تلخ گذشته نیست.
      علی حامدتوسلی گفت در مورد حاکمیت یکدست در دوره های قبل ایراد وجود دارد چون هیات رئیسه با وجود دکتر افتخار و دکتر شهلا و دکتر آقائی و دکتر امینی بعنوان بازرس در اختیار تشکل علمی بود و این دوره هم بیشترین امکان برای تشکل علمی وجود دارد که رئیس از تشکل باشد اما تغییری در آرایشها داد.
      فرض پور بیان داشت بنده منظورم قهر از جامعه وکالت نیست اثبات کرده ام چه باشم و چه نباشم در حد مقدورات انجام وظیفه می کنم لذا باید چاره ای اندیشید و برای حل مشکل افراد جدیدی بیایند.
      جلیل مالکی افزود بحث روشنگری است و باید پاسخ بدهیم تا در انتخاب خطا نکنیم. ما شریک وضعیت فعلی کانون نیستیم وضعیت فعلی از زمان قانون کیفیت اخذ پروانه آغاز شد زیرا در آنزمان اجازه مداخله به ما نمی دادند، در ماده 187 توان دفاع از کیان کانون را نداشتند و... می خواهیم اوضاع بر مدار گذشته نچرخد.
      محمدنبی گفت از گفتن مطالبی که وفاق را به هم می ریزد باید پرهیز کنیم. بحث شریک و اقلیت و غیره شایسته نیست. استدعا می کنم اگر بحث وفاق است به امور کانون برسیم، به چه کسی سوگند بخوریم که گله گزاری نکنیم. هماهنگ باشیم و با تفاهم و توافق و همدلی به گذشته برنگردیم. 12 عضو اصلی مذاکره و جلسه دیگری داشته باشند تا به نتیجه برسیم، برای اعتلای کانون و انتخاب اصلح.
      نجفی توانا گفت بعضی ادبیات ایجاد مشکل می کند و نیاز به پاسخگوئی دارد. صورتجلسات دوره های قبل را مطالعه کنیم و ببینیم آرمان هستند یا شعار. بفرمائید برنامه های خودتان چیست. از آقای جندقی بخاطر مداخله در سخنان دکتر امینی و دکتر مالکی انتقاد دارم اما در مورد سخنان آقای سردارزاده و دکتر کریمی طور دیگری رفتار کردند. بحثها طبیعی است، در مجلس و دولت هم بحث هست، این سخنان فردا ارزیابی می شود. مانند آب راکد نباشیم، ترفند انصراف را نمی پذیرم و سنگر را خالی نمی کنم اما آماده وفاق و شنیدن مواضع واقعی و منطقی هستم.
      مصباح گفت روند جلسه به جائی رسیده که مجبورم سخن بگویم. انتخاب بین کسانی است که همدیگر را خوب می شناسیم، نیاز به بیان برخی سخنان نیست. چرا به گذشته گریز می زنیم؟ با شناختی که داریم تصمیم بگیریم نه تحت تاثیر سخنان. قانون کیفیت پروانه و ماده 187 و لایحه جامع نباید به حساب هیات مدیره خاصی باشد. متاسفانه نظر حاکمیت به وکالت مثبت نیست ودر مورد کانون گام به گام جلو آمد. لذا بحث ضعف هیات مدیره ها را نباید مطرح کرد. تاکنون جلوی هجمه ها را گرفته ایم و شیب سقوط را کم کرده ایم. بعنوان کسیکه 5 سال نائب رئیس بوده قبول دارم که برای ارتقای شان وکالت کاری نشد چون هربار مساله ای خلق کرده اند و توان ما در آن جهت صرف شد. اما هیات مدیره های قبلی تمام تلاش خود را به کار برده اند تا اوضاع بدتر نشود.
      در پایان رئیس جلسه اظهار داشت با توجه به سخنان همکاران در این جلسه رای گیری نمی شود و جلسه بعد در ساعت 9 صبح  روز یکشنبه مورخ 7/2/1393 تشکیل خواهد شد.
      جلسه رسماً در ساعت 12:37 پایان پذیرفت اما حواشی آن همچنان ادامه داشت.
       درخاتمه لازم به ذکر است که در جلسه اول هیات مدیره دوره 28 بنا به پیشنهاد دکتر کامیار تصویب شد که تمام کمیسیون ها و اعضای دادگاه و دادسرای انتظامی تا زمان انتخابات جدید اعضا، کماکان به امور مربوطه اهتمام ورزند.

      با تشکر از جناب اقای رضا نوروزی- سپهر عدالت

    نظر خود را ثبت کنید
    نام کاربر
    متن
       

    Design By Gitysoft