• مشاهده تمامی اخبار

  • اخبار صنفی

  • مشاهیر وکالت

  • مقالات

  • قرارداد حق الوکاله

  • تخلفات انتظامی

  • قوانین و مقررات جدید

  • نظریات مشورتی

  • مصوبات هیات مدیره

  • اخلاق حرفه ای

  • معرفی کتاب

  • چهره ها در عدلیه

  • نغز نامه

  • گوشه های تاریخ

  • همایش های حقوقی

  • فرهنگی و هنری

  • عکس هفته

  • لایحه جامع وکالت رسمی

  • آداب الدعوی -نوشته رحمان زارع

  • مشاهیر قضاوت

  • رقص آتش - نوشته رحمان زارع

  • مصاحبه ها

  • زنان و کودکان

  • حقوق بین الملل

  • حقوق و سینما

  •  
    • گزارش مشروح نشست جامعه وکلای پیشرو با اعضای هیئت مدیره کانون وکلای مرکز


      نشست جامعه وکلای پیشرو روز سه شنبه 23 آبان  1391 با حضور اعضای پاسخگوی هیات مدیره کانون وکلای مرکز برگزار شد.

      در این جلسه عیسی امینی، ابراهیم ثابت قدم،صدیقه حجت پناه، محمد فرض پور و علی صابری  از اعضای هیات مدیره حضور داشتند و به بیان دیدگاه های خود در خصوص  عملکرد هیات مدیره پرداختند. اعضای هیئت مدیره پس از ارائه گزارشی از عملکرد هشت ماهه اخیر هیئت مدیره جدید ، به پرسش های همکاران حاضر در جلسه پاسخ دادند.
      در این نشست علی رغم بارندگی و ترافیک سنگین در شهر تهران ،جمع قابل توجهی از وکلای دلسوز و فعال در امور صنفی حضور داشتند.
      ضمن قدر دانی از حضور مسئولانه تعدادی از اعضای هیئت مدیره ،جامعه وکلای پیشرو به همکاران وکیل این نوید را می دهید که خواسته های وکلا  و سوالاتی که در جلسه مطرح شد از اعضای غایب در این نشست نیز مطالبه شده و به اطلاع همکاران خواهد رسید. گزارش مشروح این برنامه به تفصیل ذیلا به اطلاع مخاطبین گرامی می رسد:

      در ابتدای جلسه میثم شفیعی دبیر جامعه وکلای پیشرو ضمن خیر مقدم به حاضرین از حضور اعضای هیئت مدیره و همکاران  تشکر کرده و ضرورت برگزاری چنین نشستی را ارتباط هیئت مدیره با بدنه کانون و در جریان قرار دادن همکاران وکیل و کارآموز از آنچه در کانون می گذرد دانست. وی تصریح نمود که تشکل ها به عنوان حلقه واسط می توانند پیوند بین هیئت مدیره و عموم وکلا را برقرار نمایند.با دعوت ایشان از اعضای هیئت مدیره برای حضور در جایگاه سخنرانی، خانم صدیقه حجت پناه و آقایان ابراهیم ثابت قدم، عیسی امینی و علی صابری به منظور ارائه گزارش و پاسخ به سوالات همکاران در جایگاه حاضر شدند.

       

      در ابتدای جلسه عیسی امینی گزارشی از عملکرد چند ماهه اخیر هیئت مدیره ارائه نمود.وی با بیان اینکه هیئت مدیره با چالش های زیادی کار خود را آغاز کرد اذعان داشت:  در روزهای پیش از انتخابات انواع و اقسام تبلیغات وجود داشت. اولین دغدغه این بود که آیا ما می توانیم شیوه نه چندان مناسب تبلیغات را تغییر دهیم یاخیر؟هنوز موفق به این کار نشده ایم ولی در روز انتخابات اولین دغدغه ما همین بود.

      به گزارش جامعه وکلای پیشرو، وی در ادامه با بیان اینکه در هیئت مدیره جدید نمایندگانی از گروه ها و تفکرات مختلف حضور دارند وجه ممتاز هیئت مدیره را حضور دو طیف از وکلا (یک طرف تفکر علمی و دانشگاهی حرفه ای در مقابل وکلای شناخته شده و حرفه ای از تشکل های مختلف)دانست.


      انتخاب مسئولین ارگان های مختلف کانون

      امینی در ادامه گزارش عملکرد هیئت مدیره با اشاره به اینکه سابقا در هیئت مدیره تصمیماتی که صورت می گرفت بر مبنای تقسیم بندی ها بین تشکل های خاص بود، ادامه داد:
      ما در پی این بودیم که تنوعی در انتخاب افراد ایجاد کنیم. در این تنوع  در انتخاب رییس هیئت مدیره به توافق رسیدیم و شاید بیشتر مصالح کانون را در آن مدنظر قرار دادیم. نواب رئیس از دو تفکر برگزیده شدند. و انتخاب بازرسان به آسانی مورد توافق قرارگرفت.

      چالش بعدی ما انتخاب دادستان بود. در انتخاب دادستان همیشه رسم و سنت بر این بود که باید از یک گروه و افراد خاص انتخاب شوند. شخصی که نامزد اصلی این پست بود را شخص بسیار محترمی می دیدیم و به دنبال آن بودیم که همین شخص را انتخاب کنیم ولی در این حین نامه هایی به نگارش رسید که از آنها حمل بر مقاومت شد. در نهایت توافق کردیم بر شخص دیگری که از نظر من بسیار صالح است. آقای مؤذنی هم نیروی جدیدی است و هم چهره جدیدی است. هم تنوعی در کانون ایجاد شد و هم اینکه این شخص بسیار عالم و صبور است. ولی این وجه امتیاز از بزرگی دادستان قبلی قدری هم کم نخواهد کرد و ایشان بسیار انسان وارسته ای بودند و هستند. در مورد دادیارها به این نتیجه رسیدیم که از قشر جوان تر نیز انتخاب شوند. بپذیریم آنها هم حق دارند.در ترکیب دادسرا تغییراتی انجام شد. از افراد ی که در دوره های قبل عملکرد خوبی داشتند استفاده شد و از نیروهای جدیدتر هم استفاده شد ولی در ترکیب دادگاه سعی بر این شد که تغییری رخ ندهد.

      انتخاب اعضای کمیسیون ها


      وی در ادامه در خصوص نحوه انتخاب اعضای کمیسیون ها اذعان داشت با وجود این که معتقد است هیئت مدیره عملکرد خیلی موفقیت آمیزی در این مورد نداشته، اما استفاده از چهره های جدید را گام مفیدی می داند که نوید بخش آغاز تغییر است.وی ادامه داد: کانون وکلا داخل در یک پوسته کاملاً سنتی است. بنده معتقدم که تفکری سنتی بر کانون حکومت می کند. ما نمی خواهیم به دنبال یک نوگرایی عجیب و غریب برویم ولی این را هم باید بپذیریم که دیگر شماره پروانه ها تا ده هزار نیست و خیلی بیشتر از آن شده است. در برخی از کمیسیون ها توانستیم این تغییر را عملی کنیم. الحمدلله یکی از کمیسیون ها، یعنی روابط عمومی در این دوره بسیار عالی عمل می کند. این یک موفقیت است.

      آزمون کارآموزی وکالت

      در ادامه نشست جامعه وکلای پیشرو با اعضای هیئت مدیره عیسی امینی که گزارش عملکرد هیئت مدیره جدید را ارائه می داد سخنانی در مورد  آزمون ورودی کارآموزی بیان داشت:

      در مورد آزمون ها و آزمون ورودی سال پیش که دو مرحله ای بود، تفکر خیلی خوبی وجود داشت که تشریحی باشد. متاسفانه در این دوره به جهت اینکه آن اعضا نبودند و فشارهایی از جناح های مختلف، بعضاً از بالا، بعضاً از برخی موسسات، بعضاً از دوستان خودمان بود. این فشارها جمع شد و هیئت مدیره هم به نظر خودم ضعیف عمل کرد و نتوانست مقاومت خیلی جدی بکند. و نتوانست درست عمل بکند و این رهاورد را نتوانست حفظ کند. آزمون امسال آزمون خوبی بود. غلط ها کم بود ولی حضور کانون وکلای مرکز کم رنگ بود.

       


      لایحه جامع وکالت

      چالش مهم این روزهای وکلای دادگستری، یعنی موضوع تصویب قانونی برای وکلا بدون نظر وکلا، بحث بعدی جلسه بود. امینی در این خصوص بیاناتی به شرح زیر ایراد نمود:

      لایحه جامع وکالت ، حاصل زحمت سی سال است. حاصل زحمت یکسال نیست. حاصل زحمت سی سال فشار بر کانون است. در این لایحه آنقدر جسارت وجود دارد که گفته است اصلاً شما از استقلال دیگر صحبت نکنید و وقتی به ماده 122 خودش می رسد می گوید راجع به اموالش هم ما تعیین تکلیف خواهیم کرد. یعنی حتی به اموال ما هم اعتقادی ندارند. دیگر لازم نیست به بقیه مواد نگاه کنیم که دیگر همه چیز مشخص است. از همه کانون ها دارد تلاش می شود ولی در نهایت از طرف کانون تلاش ها و رایزنی هایی شده و فشارهایی به افراد آمده است. این لایحه فعلاً در کمیسیون فرعی دولت است. لازم است توضیحی بدهم. یک کمیسیون فرعی در دولت وجود دارد به نام کمیسیون لوایح. بعد به کمیسیون اصلی می رسد و در نهایت دولت می پذیرد و برای مجلس می فرستد. آن چیزی که مهم است باید در کمیسیون فرعی تلاش شود. چون درکمیسیون اصلی قدرت حکومت بیشتر است. در کمیسیون فرعی تلاش بسیاری شده، زحمات زیادی از ناحیه تمام دوستان ما کشیده شده، از ناحیه جناب ثابت قدم، جناب فرض پور، جناب افتخار و تمام دوستان... همه دوستان تلاش کردند در کمیسیون فرعی ما سطح چانه زنی خود را بالا ببریم تا ان شاء الله بتوانیم راجع به این موضوع شفاف تر و بهتر صحبت کنیم.

      اختلاف نظرها در هیئت مدیره

      به گزارش جامعه وکلای پیشرو، وی ضمن رد وجود تقابل در هیئت مدیره وجود بحث و مبادله نظر در هیئت مدیره را مثبت ارزیابی کرد. امینی ادامه داد: چرا فکر می کنیم وقتی آزاد صحبت می کنیم دعوایی وجود دارد؟ دعوایی نیست. بحث آزاد است. باید با هم بحث کنیم. در این تبادل نظرها قطعاً صلاح کانون مورد لحاظ بود. من خودم به عنوان یک عضو به چند چیز علاقه مندم و آن را دنبال می کنم. اولین آنها شفافیت است و ما نباید به خاطر مصالح محافظه کاری کنیم. کدام مصلحت؟ چه اشکالی دارد با هم راحت تر صحبت کنیم. ما به عنوان مدیران کانون باید پاسخگو باشیم.


      کمیسیون نقل و انتقالات

      عیسی امینی که خود از اعضای کمیسیون بحث بر انگیز نقل و انتقالات نیز هست ادامه داد:
      بنده در کمیسیون نقل و انتقالات با کمک عزیزانی مثل جناب صابری، جناب ثابت قدم،آقای فرض پور و دوستان دیگر جلوی بسیاری از نقل و انتقالات نادرست را گرفتیم. اگر گزارش دقیقی از نقل و انتقالاتی که رخ داده بدهم واقعاً برای همکاران تعجب آور خواهد بود.. بنده در برابر ورود بی ضابطه افراد مقاومت کردم. می گویند سخت گیر هستم. در حالی که ما دوست داریم در ماهیت کمک کنیم. نوبتی را ایجاد کنیم و شرایطی ایجاد شود. لابی ها را به سمت دفترمان نکشیم. قضات تصمیم نگیرند که این فرد نقل و انتقال بشود یا خیر. تلاش کنیم که همسانی و تساوی حقوق شکل بگیرد. شعار نمی دهیم که حتما انجام شود. امیدواریم اگر پارتی بازی هم می کنیم، ملکه کار ما نشود. یک قاعده و سیستم نباشد. در آغاز کار متوجه شدیم هنوز پرونده های انتقال سال86 بدون تصمیم مانده است. الان رسیده ایم به پرونده های انتقال سال 88. یعنی ظرف سه ماه اعضاء کمیسیون با این تلاشی که کرده اند به این نتیجه رسیده اند. قول می دهیم تا پایان سال به پرونده های 91 برسد و درخواست ها به روز شود. من این قول را قطعاً می دهم چون می دانم همگی 18 نفر هیئت مدیره در شفاف سازی عزم جازم دارند.


      روابط کانون با نهاد های خارج از آن

      در مورد روابط کانون هم ما تلاشمان این است که روابط عمومی کمی دقیق تر عمل کند. در مجامع بین المللی بیشتر حضور پیدا کنیم. به بهانه هایی دائم محروم از حضور در این مجامع نشویم.سعی کنیم بازتر عمل کنیم. من معتقدم وکلای سیاسی هم وکیل سیاسی نیستند، بلکه وکلای آدم های سیاسی هستند. چون کار ما وکالت کردن است و ما سیاست مدار نیستیم. اگر هستیم ربطی به وصف وکالت ما ندارد. وصف وکالت دفاع کردن است.


      عملکرد اداره معاضدت کانون

      موضوع بعدی گزارش عملکرد هیئت مدیره اداره معاضدت کانون بود:

      راجع به اداره معاضدت هم ضمن اینکه می گوییم آقای سردارزاده بسیار زحمت کشیدند و من ابداً منکر زحمات ایشان نیستم ولی شخص دیگری آمده و تفکر دیگری دارد. با اینکه خودم به شخص جدید رأی دادم و بسیار محترم هستند ولی مطمئن باشید قدرت نقادی را از خودم کم نخواهم کرد. زیرا همه ما مورد نقد قرار می گیریم. اداره معاضدت برای ما بسیار مهم است. اداره معاضدت یعنی یکی از تکالیف عمده کانون وکلا و این نهاد چهره بیرونی ماست. ما این چهره را باید به شکل بسیار درخشنده تری در بیاوریم.

      در پایان گزارش عیسی امینی با بیان اینکه مرحله، مرحله گذار است اذعان داشت: طبیعتاً کانون مشکلات خاص خودش را دارد. اگر ما همه اعضا را بتوانیم به سمت مشارکت همگانی بیاوریم می توانیم به جامعه وکالت قدرت دفاع بیشتری در مقابل هجمه ها بدهیم. به شرط اینکه همه وکلا را در این سرنوشت مشترک سهیم کنیم. من قصد شعار دادن نداشتم. فقط گفتم هیئت مدیره دارد تلاش خود را می کند.

      پس از ارائه گزارش عملکرد هیئت مدیره،در ادامه آقای میثم شفیعی دبیر جامعه وکلای پیشرو تشکیل این جلسه را در جهت بیشتر شدن رابطه وکلا با هیئت مدیره دانسته و تاکید نمود:
      فشارها بر همکاران در هیئت مدیره بر جامعه وکالت پوشیده نیست اما بدنه کانون خواستار شفافیت در عملکرد هیئت مدیره منتخب نیز هست و تشکیل این جلسه را در همان روزهای پیش از انتخابات به وکلا وعده داده بودیم.کما اینکه در سوالات مطرح شده از هیئت مدیره از سوی حضار محترم ، مطالبه شعارهای انتخاباتی اعضای هیئت مدیره نیز به چشم می خورد. اگرچه برخی از اعضای هیئت مدیره در این جلسه حاضر نشده اند اما قطعاً موارد مطرح شده در آن مقطع زمانی از اعضای هیئت مدیره مورد مطالبه قرار خواهد گرفت.

      در ادامه علی صابری ضمن پذیرش انتقاد وارده به نحوه اختصاص بودجه به کمیسیون ورزش مطالبی را در این خصوص بیان و تشکیل جلسه با هیئت مدیره جلسه ارائه گزارش عملکرد را تکلیف قانونی هیئت مدیره دانست . وی با یاد آوری این نکته که مطابق آئین نامه هیئت مدیره باید مجمع عمومی را دعوت و گزارش عملکردش را ارائه می داد ، اذعان داشت که پیش از این تنها یک بار آن هم در سال87 این اتفاق افتاده است. علی صابری که از طریق انتشار نظراتش در فضای مجازی در ارتباط مستقیم و نزدیکی با وکلا قرار دارد آمادگی خود را برای پاسخگوئی به همکاران اعلام داشته و با بیان اینکه هزینه شفافیت در اعلام نظرات را داده است خواستار پی گیری و مطالبه امور از ناحیه وکلا شد.

      در ادامه جلسه ابراهیم ثابت قدم به تشریح اقدامات و تحولات انجام شده در هیئت مدیره پرداخت. وی با بیان اینکه بررسی اقدامات نیازمند دقت است تاکید کرد : بسیاری از محدودیت های ما مربوط به قوانین است. قوانین مصوب شصت و چند سال پیش است. در آن موقع حدود دویست وکیل بوده. حالا می خواهیم سی هزار وکیل را با همان مقررات اداره کنیم. این شدنی نیست..مثلاً در کمیسیون جوانان اینگونه بود که همیشه پانزده یا شانزده عضو داشت و دوستان دور هم می نشستند وتصمیماتی میگرفتند و پیشنهاداتی می دادند. حالا برای اینکه بگوییم ما می خواهیم همه را دخالت بدهیم یک دفعه چهل و پنج نفر را در کمیسیون بگذاریم که جا برای نشستن ندارند. اگر ما واقعاً این را تغییر و تحول می دانیم باید یک مقداری تردید کنیم. من نمیخواهیم کسی را مأیوس کنم آقای امینی البته خوشبین هستند.

      من امیدوارم تا پایان دوره اشکالات برطرف شود.ما کارهای اساسی زیاد داریم. یک مقداری هم ناهماهنگی بین خودمان هست. شاید یک بخشی هم این عدم هماهنگی هاست که کار را کندتر می کند. امیدوارم کارها خوب باشند ولی تا الان من چیز مثبتی از هیئت مدیره ندیدم الا در همین بحث طرح جامع وکالت. که در این خصوص فعالیت های خوبی صورت گرفته است. طرحی هم البته در مجلس نیست. یک طرح بود که نمایندگان برده بودند البته و ما در کمیسیون قضایی مجلس صحبت کردیم و رؤسای دو قوه توافق کرده بودند که طرح مسکوت بماند و طرح کنار رفت و قرار شد لایحه ای که از طرف قوه قضاییه به دولت برود بررسی شود. دعوت هم شدیم. یک جلسه همین امروز در کمیسیون لوایح بود. دکتر افتخار به آنجا رفتند. هنوز به نکات کلیدی و اساسی که بنیان کانون را تهدید می کنند نرسیدند. حدود 19 ماده تصویب کردند که از هفته آینده مشکلات ما شروع می شود. امروز هم با دکتر افتخار صحبت کردیم که اگر نکات مد نظر ما لحاظ نشود اصلا کمیسیون را ترک کنیم. که بعد دوستان به ما نگویند شما در تصویب مقررات بودید.حالا امیدواریم در این یکی دو هفته با نظرات بهتری در خدمت شما باشیم. ولی واقعیت امر این است که خیلی کار نمی توان کرد. داخل کانون ما نقص مقررات داریم. با این مقررات نمی توان کار کرد. از سال 85 تاحالا ما 5 پیش نویس قانون وکالت نوشته ایم و هیچ کدام هم موفق نبود. زحمت زیادی هم همه کشیدند. به این آخری هم من شخصاً امیدوار نیستم. با این مجلس و این قوه قضاییه نمی توانیم به نتیجه ای برسیم. نمی خواهم شما را مأیوس و نگران کنیم. و نمی خواهم امید واهی بدهم. واقعیت را می گویم.

      در خصوص وعده های انتخاباتی هم چیز زیادی من ندیده ام که عمل شود.

      پس از آن عیسی امینی اظهاراتی بشرح زیر بیان نمود:

      زمانی که انتخاب اعضای کمیسیون ها بود اشتهای همه اعضا برابر و مساوی بود. در انتخاب اعضای کمیسیون ها حتی اعضای علی البدل با اشتهای برابر کار کردند. بیشترین مشارکت با تشکل ها بود. البته شاید انتخاب غلط بود. راجع به کارهای انجام شده هم علی رغم اینکه در دوره های پیش کارهای خوبی انجام شد من سوالم این است که چه کارهای ویژه ای انجام شد که ما نکردیم؟ ثانیاً این مسائل که مطرح می شود در تمام آنها همه دوستان دخالت می کنند. کسی آیا ایده ای مطرح کرد تا دیگری مانع از اجرای آنها بشود؟ راجع به کمیسیون جوانان ولی باید اشاره کنم کمیسیون جوانان در دوره های پیش گاهی وام می گرفت و کارهای اموزشی و داوری و ... انجام می داد. ما فقط آمدیم گفتیم آموزش مربوط به آموزش باشد؛ وام مربوط به وام باشد. جوانان را تبدیل کردیم به یک مجمع نه یک کمیسیون. کجای آیین نامه آمده که اینها اختیارات ویژه ای دارند؟ کارهایی که می کردند را هم نمی بایست انجام می دادند. ما هم فقط پنج ماه است داریم کار می کنیم. کسانی که آمدند از انتخاب وکلا آمدند. به آرا باید احترام گذاشت. مسئولیت ها را هم بپذیریم.

      علی صابری نیز اشاره داشت واقعاً آیین نامه بسیار قدیمی و کهنه است و کسانی که میخواهند دور بعد نامزد شوند حتماً از اهم برنامه هایشان اصلاح این آیین نامه تا حد ممکن باشد.

      پس از آن در خصوص قضیه پلمپ اسکودا پرسشی مطرح شد که آقای ثابت قدم به ان پاسخ گفت:

      سال گذشته در هیئت مدیره قرار بر این شد که آزمون کارآموزی دو مرحله ای شود و با آراء 8 به 4 این امر تصویب شد. و قرار شد افراد دوبرابر حد نصاب انتخاب شوند و در آزمون تشریحی تعداد کافی انتخاب شوند. اعتراضات زیادی انجام شد و عده ای هم منتظر این بودند تا چنین بهانه ای را بدست آورند و به هر حال چندین مورد دادخواست دادند و ابطال آزمون را خواستند و از این قسم مسائل که خوش بختانه شعبات دادگاه ها آنها را رد کردند.

      بعد از اینکه نتایج نهایی را دادند از طریق دیگری دست به کار شدند. یکی از دادگاه ها از کانون استعلام کرده بود و سوالی را مطرح ساخته بود. در یکی از این نامه های جواب به دادگاه، به جای اینکه درج شود91/5/1 اشتباهاً 91/1/5 درج شد. آنها که منتظر فرصت بودند رفتند دنبال جوسازی. و شکایت جعل مطرح کردند و در شعبه دوم بازپرسی مجتمع خارک موضوع مطرح شد. دو شکایت در آنجا جاری بود یکی اینکه اتحادیه یک اتحادیه صنفی است باید مجوز ماده 10 احزاب را داشته باشد از وزرات کشور و چون نگرفته غیرقانونی است و دیگر اینکه رییس کانون وکلا جعل کرده چرا که در 5 فروردین ایشان رییس کانون نبوده. درحالی که وقتی به تاریخ ها و موضوعات دقت می کردید متوجه می شدید که اصلا ان تاریخ دیگر مورد بحث نبوده است.که بعد هم متوجه شدند یک اشتباه در تایپ بوده. ولی در مورد اتحادیه بحث جدی تر شد. استعلام از وزارت کشور شد و انها هم گفتند هیچ مجوزی از ما ندارند و فعالیتش غیر قانونی است و بعد از ان هم دستور به پلمپ اتحادیه دادند. این بحث مربوط به چهارشنبه گذشته است. که روز جمعه ان هم آزمون بود. به هر حال صحبت شد و گفته شد 35 هزار نفر روز جمعه آزمون دارند اگر قرار باشد تعطیل شود آثار و عواقب اجتماعی هم خواهد داشت. پذیرفتند که آزمون انجام شود و فعلاً مسئله پلمپ منتفی است تا ببینیم در آینده چه می شود؟

      در همین حین عده ای هم تحریک می کنند. یکی از سایتها نوشته بود که روسای چند کانون به بازپرسی احضار شدند. ظاهراً این در سایت خبرگزاری مهر بود و یک ساعت بعد هم از روی سایت حذف شد. که نشان می دهد با سوء نیت بودهاست. در همین مدت یک ساعت بقیه خبرگزاری ها از قول مهر روی سایت خودشان درج کرده بودند. و حالا هم درحال بحث هستیم که اعلام جرم بکنیم یا تکذیبیه بدهند یا کار دیگری انجام شود.

       

      پس از ایشان خانم صدیقه حجت پناه در ادامه افزود: ما اگر نقدی از جامعه وکالت بکنیم به خود ما هم برمی گردد. بنده در شعارهایی که دادم حمایت از وکلا و ارتقای جایگاه بانوان وکیل بود که به شهادت همه دوستان حاضر تلاش خود را کرده ام. وی در پاسخ به اینکه چرا وکلا نباید بازاریابی و تبلیغ بکنند، بیان کرد: این وضع الان به وجود امده است. الان است که ماده 187 به وجود آمد. دانشکده ها زیاد شدند و ازدیاد وکیل داریم. نحوه استفاده وکیل در جامعه ما غلط است.

      نکته دیگر اینکه من سالها در کمیسیون ها خدمت می کرده ام و جای یک چیز را خالی دیدم و آن کمیسیون بانوان بود. جامعه مردسالاری است. خانم ها شرکت فعال ندارند. درنتیجه همیشه در اقلیت هستیم و در هیئت مدیره هم همین طور. کمیسیون بانوان یک بحث جنسیتی نیست. ما رویکرد عدالت جنسیتی داریم. این کمیسیون تشکیل شود تا با کمیسیونهای بانوان در سطح وزارتخانه ها وادارات دیگر ارتباط داشته باشد. تا اینکه بالاخره تصویب شد و اساسنامه آن هم تدوین شده است.

      در مورد معاضدت هم اشکالاتی وجود دارد. خود ما نقد داریم. امیدواریم به آن پرداخته شود.

      به گزارش جامعه وکلای پیشرو، پس از ایشان عیسی امینی در پاسخ به سوال یکی از حضار بیان داشت: راجع به شفافیت در مسائل مالی باید گفت که دو بازرس پیش بینی شده است و این دو بازرس را هم در لایحه استقلال متاسفانه نوشته شده که خود اعضا باید آنها را انتخاب کنند. ولی به نظر خودم بهتر است ما حسابمان را دست هر کسی ندهیم بهتر است. هر کدام از وکلا علاقه مند باشند بیایند واطلاعاتی کسب بکنند. یک مسأله ای مطرح شده بود من خودم در قسمت مالی همه اوراق را دیدم و گفتم ده پانزده روز وقت دارید که آن را رفع کنید و الا آن را طرح می کنم که حل شد. وکلا می توانند اطلاعات را شفاف کسب کنند ولی اینکه بخواهند شفاف لیست اموال بدهیم من فکر می کنم صلاح نیست. چرا که نه در مقررات داریم و نه در این وضع منطق چنین کاری را ایجاب می کند. خوش بختانه هم اعضای هیئت مدیره در سالیان متمادی از لحاظ مالی هیچ وقت در مظان اتهام نبودند.

      در ادامه در پاسخ به سوال یکی از همکاران در خصوص اینکه آیا هیئت مدیره برنامه ای برای اداره کانون دارد یا خیر؟ عیسی امینی اظهار داشت:

      در کمیسیون طرح و برنامه ترکیب قوی تری انتخاب شد که اینها طرح و برنامه ای را پیش بینی کنند و به ما بدهند.
      در شورای تشکل ها نیز آیین نامه ای در مورد روش تبلیغ نامزدها در حال تدوین است که بسیار عالی است که این هم به ما می رسد.
      انشا الله برنامه ای تااخر سال بدست همه دوستان تهیه شود و جشن استقلال را با شکوه بیشتری برگزار شود.

       *کلیه سوالات مطرح شده در جلسه بدین شرح بود. برای برخی پاسخ ارائه گردید و برخی بی جواب ماندند. از اعضای هیات مدیره علی الخصوص هیات رئیسه تقاضا می شود نسبت به پاسخ به این سوالات اهتمام ورزند:
      وظیفه ما اطلاع رسانی است و در اسرع وقت نظرات اعضای هیئت محترم را از طریق وبسایت جامعه وکلای پیشرو به اطلاع همکاران خواهیم رساند.
      1-    برای نظام آموزشی کارآموزان چه اقداماتی صورت پذیرفته است؟
      2-    در خصوص جلوگیری از لایحه جامع وکالت چه اقداماتی انجام شده؟ آیا مذاکراتی با مقامات صورت گرفته؟
      3-    در مورد شفاف سازی امور مالی کانون توضیح دهید.
      4-    برای کارآموزان وکالت کلاسهای آزادی تدارک دیده شد که هزینه آنها پنجاه هزار تومان است. کارآموزی که توانایی مالی کافی ندارد چگونه بتواند از این کلاسها استفاده کند؟
      5-    سایت کانون خیلی ضعیف عمل می کند و از لحاظ اطلاع رسانی در حد یک وبلاگ است. چرا منسجم تر مانند سایر سایت های کانون های وکلا عمل نمی کند؟
      6-    هیات مدیره دوره 27 چه برنامه ای برای کانون ارائه کردند؟ برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت آنها چیست؟ آیا اساساً برنامه مدونی برای کانون دارند؟
      7-    در خصوص اختصاص بودجه به کمیسیون ها توضیح بدهید.خروجی این کمیسیون ها با این همه اعضا چه بوده است؟ آیا گزارش های ماهانه و یا فصلی به اعضای هیات مدیره ارائه می دهند؟

      8-    در خصوص قضیه پلمپ اسکودا و پرونده های مطرح شده علیه اسکودا توضیح دهید؟ قضیه جعل و مواردی که در رسانه ها بیان می شود از چه قرار است؟
      9-    تا چه اندازه اعضا به وعده هایی که در انتخابات مطرح کردند عمل نموده اند؟
      10-    مجمع عمومی وکلا باید بعد از 6 ماه تشکیل می شد. پس چرا بعد از 8 ماه هنوز تشکیل نشده است؟
      11-    دسترسی به اعضا در زمان انتخابات راحت بود. ولی حالا این کار سخت تر و دشوار تر شده است. چرا؟
      12-    بعضی از کاندیداها که در هیئت مدیره انتخاب شدند در زمان انتخابات وعده دادند دفاتر ارزان تأسیس می شود تا وکلای جوان از طریق آنها به جذب پرونده بپردازند. چه اقدامی در این خصوص انجام شده است؟
      13-    در خصوص تبلیغات وکلا نظر هیئت مدیره چیست؟ آیا با آن موافق است یا مخالفت می کند؟ تا چه اندازه ای از تبلیغ مجاز و کی خلاف شان وکالت است؟

      نقل از وبسایت وکلای پیشرو

    نظر خود را ثبت کنید
    نام کاربر
    متن
       

    Design By Gitysoft