• مشاهده تمامی اخبار

  • اخبار صنفی

  • مشاهیر وکالت

  • مقالات

  • قرارداد حق الوکاله

  • تخلفات انتظامی

  • قوانین و مقررات جدید

  • نظریات مشورتی

  • مصوبات هیات مدیره

  • اخلاق حرفه ای

  • معرفی کتاب

  • چهره ها در عدلیه

  • نغز نامه

  • گوشه های تاریخ

  • همایش های حقوقی

  • فرهنگی و هنری

  • عکس هفته

  • لایحه جامع وکالت رسمی

  • آداب الدعوی -نوشته رحمان زارع

  • مشاهیر قضاوت

  • رقص آتش - نوشته رحمان زارع

  • مصاحبه ها

  • زنان و کودکان

  • حقوق بین الملل

  • حقوق و سینما

  •  
    • گزارش هیات مدیره تعاونی مسکن کانون وکلای دادگستری( در دو ماه گذشته )


                     علیرغم گذشت نزدیک به نیم قرن از تاسیس و فعالیت شرکت تعاونی مسکن کانون وکلای دادگستری و با وجود آنکه برخورداری از مسکن و یا دفترکار مناسب مهمترین دغدغه خاطر همکاران وکیل بویژه وکلای جوان محسوب می گردد اما متاسفانه در طول این سالها بنا به دلایل موجه یا غیر موجه این مهم تحقق نیافته که البته واکاوی و بررسی علل و عوامل دخیل در این موضوع از حوصله این مطلب خارج است از هیمن رو اعضاء جدیدهیات مدیره تعاونی مسکن عزم خود راجزم نموده تا از مجاری قانونی مطالبات قانونی و به حق وکلای عضو تعاونی مسکن را پیگیری و در جهت تحقق اهداف مندرج در اساسنامه گام بردارند. . به هرروی پس از تشکیل مجمع عمومی عادی به تاریخ12/6/91 و تعیین و انتخاب اعضاء هیات مدیره تعاونی اولین جلسه رسمی هیات مدیره جدید شرکت تعاونی مسکن در تاریخ 29/6/91در محل کانون وکلای دادگستری مرکز تشکیل و شروع بکار نمود.توضیح اینکه در تاریخ 14/8/91 طی صورتجلسه ای، تعاونی رسماً و البته ناقص به اعضاء جدید تحویل و تنها یک روز بعد یعنی 15/8/91 مراتب طی رسید شماره 120726 از سوی اعضاء هیات مدیره جدید اداره تعاون ارسال شد.  از همان بدو تشکیل جلسه تعیین مدیر عامل رئیس هیات مدیره ، نائب رئیس هیات مدیره و منشی در دستور کار قرار گرفت و اعضاء با همدلی و اتفاق نظر در اینخصوص رای گیری نمودند. با وجود آنکه در اساسنامه تشکیل جلسات هر دو هفته یکبار پیش بینی شده لیکن اعضاء هیات مدیره علیرغم مشغله های عدیده شغلی ، خود را مکلف به حضور هفتگی و شرکت در جلسات تعاونی دانسته و نقطه نظرات و پیشنهادات مفیدی را ارائه می نمودند که برابر آمارموجود در دفتر تعاونی تاکنون بالغ بر ده جلسه متوالی تشکیل شده است در طول تمامی جلسات بکرات از افراد و یا دیگر تعاونیهایی که زمینهای مناسبی در اختیار داشتند دعوت بعمل آمده و در خصوص قیمت زمین ، نحوه پرداخت،چگونگی مشارکت و سایر موضوعات دیگر مذاکرات مفیدی بعمل آمد و اعضاء شناخت جامعی از چگونگی روند کار پیدا کردند. ماحصل این مذاکرات و از غربال پروژهای مختلف معرفی شده در اقصی نقاط تهران دو پروژه بهاران واقع در منطقه یافت آباد و پروژه منطقه 22 (وردآورد) از موقعیت بهتری نسبت به سایر زمینهای معرفی شده برخوردار بودند.لیکن به دلیل پاره ای از مشکلات و موانع از جمله نداشتن حق امضاء اعضاء جدید تا زمان رسمیت و ثبت قانونی در اداره تعاون ، فقدان کد اقتصادی ،که بایستی سابقاً اخذ می شد و محق نبودن  در برداشت حساب مفتوح بنام تعاونی بنا به دلایل فوق تاکنون این دو پروژه عملیاتی و اجرایی نشده است . از دیگر اقدامات مفید هیات مدیره جدیدتعاونی مسکن می توان به راه اندازی سامانه تعاونی مسکن اشاره نمود که اعضاء تعاونی با ثبت نام و ایجادکاربری به راحتی وارد سایت شده و از آخرین اقدامات  و مصوبات هیات مدیره مطلع و یا در نظرسنجی های ایجادشده شرکت نموده و نقطه نظرات و همچنین توان مالی خود را در خصوص پروژه های معرفی شده در جهت سرمایه گذاری و خرید، را اعلام میدارند. این امر کمک شایان توجهی به هیات مدیره در جهت نیل به اهداف ترسیم شده در اساسنامه خواهدنمود تا با برآورد توان و تمکن مالی اعضاء و امکان سنجی، تمرکز خود را برروی پروژه های اعلامی به فراخور نقدینگی اعضاء معطوف دارند البته تشکیل این سامانه مرهون تلاش جناب آقای ثباتی عضو اصلی هیات مدیره بوده که بی آنکه تعاونی کمترین هزینه ای را متحمل شود نسبت به راه اندازی و مدیریت آن اقدام نموده اند.
      از دیگر دستاوردهای مهم تعاونی مسکن جلب مشارکت صندوق حمایت کانون در اعطاء تسهیلات مناسب به اعضاء در جهت خرید مسکن می باشد. طی نشستی که با اعضاء محترم صندوق حمایت در محل صندوق برگزار گردید ، امادگی خود را جهت هرگونه همکاری و مشارکت با تعاونی را اعلام که البته تحقق آن منوط به تصویب هیات مدیره صندوق و نیز رسمیت اعضاء جدید شرکت تعاونی در اداره تعاون می باشد. جا دارد از حسن نیت و تعامل جناب آقای دکتر مجیری و دکترصدیق کمال تشکر و قدر دانی را نمایم .
      از جمله دستاوردهای دیگر تعاونی مسکن می توان به رایزنی با شهرداری منطقه 22 و نیز اداره کل مسکن و شهرسازی اشاره نمود. لازم به ذکر است به منظور برخورداری از تسهیلات مناسب در واگذاری زمین، بامسکن و شهرسازی استان تهران مکاتبه ای صورت گرفت که تصویری از نامه در سایت تعاونی مسکن قابل مشاهده است لیکن پاسخ وارده حاکی از آن بوده در حال حاضر در محدوده استان تهران زمین قابل واگذاری وجود ندارد .البته در پی گمانه زنیهای  صورت گرفته با مسئولین مسکن و شهرسازی مشخص گردید قابلیت واگذاری این قبیل زمینها در اجرای قانون برنامه توسعه اقتصادی در گذشته میسور بوده که سابقاً به هردلیل اقدامی در اینخصوص بعمل نیامده است . در هرحال تعاونی مسکن کانون مجدانه پیگیر موضوع بوده تا به هر نحو ممکنی از طریق پروژه های مسکن مهر نسبت به خرید و واگذاری مسکن با قیمت مناسب به اعضاء خود اقدام نماید .
      لازم به ذکر است در این میان موانعی نیز در پیش رو اقدامات تعاونی وجود دارد که ازآن جمله می توان به محدود شدن حوزه فعالیت تعاونی در استان تهران اشاره کرد.در حالیکه تعاونی مسکن مختص وکلای کانون مرکز نبوده و طبق اساسنامه کلیه وکلای عضو کانون قادر به عضویت در تعاونی می باشند لیکن محدود شدن فعالیت تعاونی به حوزه استان تهران اقدامات فرا استانی تعاونی را  در ساخت اماکن رفاهی و تفریحی و تحقق اهداف اساسنامه را تحت شعاع قرارداده است  همچنین عدم تجهیزو تحویل ساختمان مربوط به تعاونی مسکن واقع در خیابان سعدی از دیگر چالشهای پیش روی تعاونی است. ناگفته نماند اعضاء هیات مدیره همگی مصمم بوده و هستند تا در جهت سهولت ارتباط اعضاء با هیات مدیره و نیز کاهش هزینه های اضافی محل دفتر تعاونی را از خیابان سعدی به ساختمان کانون وکلا انتقال دهند که تاکنون با حمایت نائب رئیس اول هیات مدیره جناب آقای منوچهری و نیز مدیریت محترم داخلی این امر تحقق یافته است هر چند تابه امروز محل ثابتی برای استقرار پیش بینی نشده که لیکن امید است در روزهای آینده این معضل نیز برطرف گردد. در هر حال مقرر گردیده تا در جلسه ای مشترک بااعضاء هیات مدیره سابق به تاریخ 14/9/91 در خصوص پاره ای از مشکلات از قبیل تحویل سند و کلید دفتر تعاونی وسایر مسائل پیش رو بحث و تبادل نظر شده تا انشاءا.. با تعامل و هم اندیشی موانع پیش رو مرتفع گردد. از آنجائیکه هیات مدیره جدیدهمگی خود را مسئول و پاسخگو در قبال اعضاء می دانند سعی براین است تا در این مدت زمان کوتاه عمده فعالیتهای صورت گرفته از سوی هیات مدیره به سمع و نظر اعضاء معزز رسیده تا علاوه بر شفاف سازی اعضاء محترم نیز با ارائه نظرات و پیشنهادات سازنده خود هیات مدیره را در پیشبرد اهداف تعاونی یاری نمایند. چه انکه یقیناً دستیابی به این اهداف مشکل و جز در سایه تعامل و همکاری و تقویت روحیه تعاون امکان پذیر نخواهد بود.
      در پایان جا دارد از تک تک اعضاء هیات مدیره کمال تشکر و قدر دانی راداشته باشم که حل مشکل مسکن همکاران را دغدغه اصلی خود می دانند . عزیزانی همچون جناب آقای همتی پور مدیر عامل محترم که هفته ای یکبار بصورت تمام وقت در کانون حاضر و به رتق و فتق امور تعاونی می پردازند . جناب آقای شیخ الاسلام که علیرغم مشغله کاری شدید این روزهای ایشان، مستمراً در جلسات حاضر و نقطه نظرات خود را ارائه می کنند . جناب آقای ثباتی که با تجربیات ارزشمند و بروزشان در امر ساخت و ساز بیشترین کمک فکری را هیات مدیره ارائه می کند . سرکارخانم دکتر ضرابی که با وجود مشغله کاری فراوان با حضور در جلسات و ارائه نظرات مفید و سازنده خود به یاری هیات مدیره می آیند همچنین اعضاء علی البدل آقای خاتمی فر و سرکار خانم محمد زاده که علیرغم انکه با وجود اعضاء اصلی الزامی به حضورشان نیست لیکن بصورت متوالی در جلسات حاضر و نیز پیشنهادات کاربردی مفیدی را نیز ارائه می دهند و نیز بازرسان تعاونی اعم از اصلی و علی البدل آقای نوروزی و سرکارخانم حقیقت که حضورشان دلگرمی هیات مدیره را به همراه دارد.
                                                                 با تقدیم احترام
      علی نقی زاده کوچصفهانی
      رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن کانون وکلا

    نظرات
    با سلام واحترام خدمت تمامی اعضاء سختکوش و دلسوز هیات مدیره تعاونی مسکن کانون وکلای دادگستری .به امید انکه هر چه سریعتر شاهد خرید و واگزاری مسکن بوسیله این نهاد به همکاران محترم باشیم .از اقای نقی زاده بدلیل ارائه گزارششان و از ایشان و سایر اعضاء هیات مدیره بدلیل فعالیت و حس مسئولیت پذیریشان تقدیر و تشکر می نمایم .
    عبدالله سمامی
    91/09/01
    باسلام وتهيت،ضمن تشكر از قبول مسئوليت كليه ي اعضاي محترم هيات مديره ي جديد اميداست با پيگيريهاي مجدانه همواره بيش از پيش موفق وسربلند باشيد. باتشكر ارادتمند-ايرج افشاري
    ايرج افشاري
    91/09/08
    نظر خود را ثبت کنید
    نام کاربر
    متن
       

    Design By Gitysoft