• مشاهده تمامی اخبار

  • اخبار صنفی

  • مشاهیر وکالت

  • مقالات

  • قرارداد حق الوکاله

  • تخلفات انتظامی

  • قوانین و مقررات جدید

  • نظریات مشورتی

  • مصوبات هیات مدیره

  • اخلاق حرفه ای

  • معرفی کتاب

  • چهره ها در عدلیه

  • نغز نامه

  • گوشه های تاریخ

  • همایش های حقوقی

  • فرهنگی و هنری

  • عکس هفته

  • لایحه جامع وکالت رسمی

  • آداب الدعوی -نوشته رحمان زارع

  • مشاهیر قضاوت

  • رقص آتش - نوشته رحمان زارع

  • مصاحبه ها

  • زنان و کودکان

  • حقوق بین الملل

  • حقوق و سینما

  •  
    • مراسم تحلیف وکلای پذیرفته شده در آزمون اختبار کانون وکلای دادگستری مرکز

       

      تاکید افتخارجهرمی بر استقلال نهاد وکالت و صداقت وکلا ،
       
      منوچهری: اجازه نمی‌دهیم استقلال وکیل و نهاد وکالت از بین برود

        
      مراسم تحلیف (سوگند) وکلای پذیرفته شده در آزمون سومین اختبار سال ۹۰ کانون وکلای دادگستری مرکز صبح جمعه در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

      به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم ۳۳۲ نفر از پذیرفته‌شدگان اختبار سال ۹۰ کانون وکلای دادگستری مرکز و ۵۲ نفر از کانون وکلای دادگستری البرز مراسم تحلیف برگزار کردند.

      در این مراسم گودرز افتخار جهرمی، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز و شاپور منوچهری نائب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، همچنین خانم داودی رییس کانون وکلای دادگستری البرز به سخنرانی پرداختند.

      در پایان این مراسم پس از انجام تحلیف پذیرفته‌شدگان سومین اختبار سال ۹۰، از ۹ نفر برتر در آزمون اختبار تقدیر شد.

      در این مراسم اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز و البرز و همچنین علی مندنی‌پور رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران نیز حضور داشتند
      تاکید افتخارجهرمی بر استقلال نهاد وکالت و صداقت وکلا

      رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: وکیل باید مرتب مطالعه کند، حافظ اسرار موکل خود باشد و همچنین شئون وکالت را رعایت کند.

      به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گودرز افتخار جهرمی در مراسم تحلیف وکلای پذیرفته شده در آزمون اختبار کانون وکلای دادگستری مرکز با تاکید بر استقلال کانون وکلای دادگستری مرکز اظهار کرد: اولین خصوصیتی که باید یک وکیل داشته و رعایت کند صداقت و راست‌گویی است، هم نسبت به موکلش و هم مشاوره‌ای که می‌دهد و همچنین در قراردادی که تنظیم می‌کند و وکالتی که انجام می‌دهد.

      وی ادامه داد: وکیل باید حقیقت را بگوید و موکلش را به آثار و نتایجی که احتمالا ممکن است طرح دعوی داشته باشد، آشنا کند. این صداقت و راستگویی باید نسبت به مراجع قضایی هم باشد در واقع وکیل نباید دعاوی واهی طرح کند بلکه باید ابتدا خود قانع شود و موکلش حق دارد که بعد از اینکه متوجه این امر شد طرح دعوی نماید.

      افتخار جهرمی با اشاره به این‌که «وکلا باید مراقبت‌های لازم را در تعقیب دعوی داشته باشند» خاطرنشان کرد: مواردی که در قوانین به خصوص قانون آیین دادرسی مدنی ذکر شده، مهم است و وکیل باید در امور دفتری دادگاه مراقبت لازم را داشته باشد و همین طور پیگیری کند که اوراقی که لازم است، ابلاغ شود و همچنین در جلسه دادرسی حضور پیدا کند.

      رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با تاکید بر این‌که «یک وکیل دادگستری باید مرتب مطالعه کند» گفت: وکیل باید قوانین جدید و گذشته را چه در مسائل ماهوی و چه در مسائل فقهی بخواند برای این‌که بتواند از حقوق موکلش دفاع کند.

      افتخار جهرمی تصریح کرد: وکیل باید حافظ اسرار موکل خود باشد و اسرار موکل باید محفوظ بماند و آن را به دیگران منتقل نکند مگر مواردی که خود موکلش راضی است و یا در دادگاه برای ادای شهادت باید آن را ارائه دهد.

      وی با بیان این‌که «رعایت شئون وکالت لازم و حیاتی است» ادامه داد: وکیل نباید رفتارهایی داشته باشد که مغایر با شئون وکالت است نباید در کنار امر وکالت شغل دیگری انتخاب کند که منافی وکالت دادگستری است، در واقع یک وکیل خوب باید امانت‌دار باشد.

      رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: متاسفانه امروز در جامعه با تنزل اخلاقی و فرهنگی روبرو هستیم، وظیفه ما تحصیل‌کرده‌هاست که کوشش لازم را انجام دهیم تا در جامعه اخلاق و فرهنگ حاکم شود.
      افتخار جهرمی در پایان بر استقلال نهاد وکالت تاکید کردi

       

      منوچهری: اجازه نمی‌دهیم استقلال وکیل و نهاد وکالت از بین برود
       

      نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: وکلا باید پاسدار استقلال وکیل و نهاد وکالت باشند چراکه اگر وکیل استقلال نداشته باشد طبیعتا آزاد نیست و وقتی که ازاد نباشد نمی‌تواند به مفاد سوگند و دفاع از عدالت بپردازد.

      به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شاپور منوچهری در مراسم تحلیف (سوگند) وکلای پذیرفته شده در آزمون اختبار کانون وکلای دادگستری مرکز اظهار کرد: ۵۱۰ نفر که دوره کارآموزی آن‌ها تا تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۰ به اتمام رسیده بود، در سومین اختبار سال ۹۰ ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۴۵۲ نفر مجاز به شرکت در اختبار شدند که از این تعداد ۲۰ نفر در کلیه دروس غیبت داشتند و متاسفانه یکی از کارآموزان قبل از اختبار به دلیل بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

      وی ادامه داد: مجموعا ۴۳۱ نفر در اختبار شرکت کردند که از این تعداد ۴۶ نفر مردود شدند که مردودی‌ها ۱۲ نفر خانم و ۳۱ نفر آقا را شامل می‌شد. نفرات اول، دوم و سوم در اختبار وکالتی شامل خانم‌ها می‌شود و نسبت مردودین با توجه به تعداد خانم‌ها در بین آنها بسیار کم است.

      منوچهری گفت: شما کارآموزان در برابر خداوند متعال سوگند یاد می‌کنید که همیشه مدافع حق باشید و از عدالت و حق دفاع کنید که همین قضیه باعث شده که شغل وکالت از سایر مشاغل متمایز باشد با اینکه بعضی افراد فکرمی‌کنند که وکالت شغلی مثل مشاغل دیگر است ولی این طور نیست که تنها هدفش امرار معاش باشد بلکه در این سوگند شما وظیفه مهم اجتماعی که دفاع از حق و عدالت و طبیعتا دفاع از آزادی است را بر عهده می‌گیرید چرا که در جامعه‌ای که آزادی باشد، عدالت هم وجود دارد.

      نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز تصریح کرد: جامعه از وکیل یک انتظار ویژه‌ای دارند برای این‌که بتوانید از استقلال وکیل و وکالت دفاع کنید باید در وهله اول به خودتان بپردازید چرا که وکیل باید راست‌قامت باشد و شرط دفاع از عدالت، آزادی و حق راست‌قامتی است. هیچ‌گاه وکیل نباید سر خم کند جز در برابر خداوند. وکیل برای گرفتن حکم باید مثل شیر بغرد و در حین حفظ احترام همکاران و مسوولان دستگاه قضایی بتواند ایستاده و راست‌قامت از حقوق مردم دفاع کند.

      وی ادامه داد: هرچند اوضاع و احوال اقتصادی در جامعه چندان به سامان نیست، اما شما وکلا نباید هراس و دغدغه‌ایی داشته باشید. وکیل دادگستری به عنوان فردی که جامعه، خانواده و مردم بر روی او حساب می‌کنند، باید شخصیت لازم که لازمه شغل وکالت است را حفظ کند. شما وکلا سعی کنید دانش خود را روز به روز ارتقاء دهید و برخوردتان چه وکیل خانم و یا آقا، به گونه‌ای باشد که مردم تشخیص دهند این وکیل دادگستری و فردی است که می‌تواند از حقوق مردم دفاع کند.

      نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به این‌که «وکلا برای این‌که احترام،‌ استقلال و شان خود را حفظ کنند باید سعی کنند کنترل درونی داشته باشند» خاطرنشان کرد: اگر دادسرا و دادگاه انتظامی وکلای متخلف را تحت تعقیب قرار می‌دهد برای حمایت از وکلای شرافتمند است که اکثریت جامعه را این وکلا تشکیل می‌دهند.

      منوچهری با اشاره به این‌که «وکلا باید در بین مردم محبوبیت ایجاد کنند» ادامه داد: زمانی که وکلا محبوب جامعه باشند طبیعتا مردم هم از وکلا در برابر هر قدرتی حمایت خواهند کرد.

      وی با اشاره به لایحه جامعه وکالت تاکید کرد: ما اکنون در شرایط خوبی قرار نداریم، لایحه رسمی وکالت در راه است و قصد دارند کانون وکلا را تبدیل به سازمانی نظیر سازمان ثبت احوال کنند اگر چنین چیزی باشد با حمایت کل وکلا و جامعه وکالت این لایحه به تصویب نخواهد رسید.

      منوچهری در پایان گفت: ما اجازه نمی‌دهیم که استقلال وکیل و نهاد وکالت از بین برود و لازمه این کار اتحاد و همنوایی در بین جامعه وکالت است چرا که کانون وکلا به طور مستقل و وکیل غیرمستقل نمی‌تواند از حقوق مردم دفاع کند.

      در ادامه این مراسم از حائزین رتبه‌های اول تا نهم آزمون اختبار وکالت که لباس‌های متحدالشکل به تن داشتند دعوت شد که به نمایندگی از تمام کارآموزان حاضر به روی سن بیایند و سوگندنامه وکالت را قرائت کنند.

      در ادامه مینا کاویانی دارنده رتبه اول اختبار پشت تریبون قرار گرفت و با قرائت سوگندنامه، همه کارآموزان با وی به ادای سوگند پرداختند.

      در پایان مراسم به حائزین رتبه اول تا نهم آزمون اختبار وکالت جوایزی اهدا شد

      برگرفته از وبسایت سیمرغ عدالت

    نظر خود را ثبت کنید
    نام کاربر
    متن
       

    Design By Gitysoft