• مشاهده تمامی اخبار

  • اخبار صنفی

  • مشاهیر وکالت

  • مقالات

  • قرارداد حق الوکاله

  • تخلفات انتظامی

  • قوانین و مقررات جدید

  • نظریات مشورتی

  • مصوبات هیات مدیره

  • اخلاق حرفه ای

  • معرفی کتاب

  • چهره ها در عدلیه

  • نغز نامه

  • گوشه های تاریخ

  • همایش های حقوقی

  • فرهنگی و هنری

  • عکس هفته

  • لایحه جامع وکالت رسمی

  • آداب الدعوی -نوشته رحمان زارع

  • مشاهیر قضاوت

  • رقص آتش - نوشته رحمان زارع

  • مصاحبه ها

  • زنان و کودکان

  • حقوق بین الملل

  • حقوق و سینما

  •  
    مواجهه گاندی با کارچاق کن ها در دادگستری هند
    ادامه مطلب

    تجربه گذشتگان، بازخوانی معاصران و عبور آیندگان

    محمود وزیری

    برای من که در ابتدای راه وکالت هستم، تجربه کاری دیگران و به خصوص وکلایی که در جهان شاخص شده اند همیشه مورد توجه و تامل بوده است. عموماً این تجربه ها در بخشی حاکی از ویژگی های شخصیتی گذشتگان بوده که بازخوانی آنها در ساخت و حفظ شخصیت آزاد و محترم برای خود و دیگری موثر واقع می شود. اما بخش دیگری از این تجربیات راوی چگونگی مواجه این بزرگواران با مسائل نظام قضایی و پیشبرد اخلاق حرفه ای وکالت بوده است.

    نگارنده قصد دارد با کنکاش در بخش اخیر تجربیات گذشتگان و بازخوانی ایده ها و راه های خلاقانه آنها برای حل مشکلات حرفه وکالت به طرح سوالات تازه در خصوص مشکلات موجود برسد. همچنین امید است این سوالات تازه که از ایده تجربه دیگر...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    مرجع بين‌المللي براي رسيدگي به حملات سايبري وجود ندارد
    ادامه مطلب

    نعمت احمدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

    يك حقوقدان گفت: تا به امروز هیچ مرجعی و یا سازمانی وجود ندارد که بتوان در آن سازمان شکایتی را درباره حملات سايبري طرح کرد و یا قوانین بین‌المللی داشته باشیم که دولت‌ها برابر معاهدات بین‌المللی به آن بپوندند.
    نعمت احمدي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به حملات سايبري اظهار داشت: در حال حاضر دنيا به طور فزاينده‌اي در مسير دگرگوني قرار دارد و واژه جنگ سايبري در مدت زمان كوتاهي در فضاي مجازي ميان مردم و دولت‌ها متداول شد.
    اين حقوقدان گفت: در تعریف یک کشور گفته می‌شود که باید خاک، پرچم و مردم داشته باشد و بالتبع هردولتی به تعداد مردم و منافع ملی‌ خود لشکر و یا نظامی را تعریف می‌کند اما این دنیای جدید با آن کاملا متفاوت است، هرجند وسعت دنیای مجازی از مادی وسیع‌تر است...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    کانون وکلا هيچ دخالتي در تصحيح اوراق آزمون وكالت نداشته است
    ادامه مطلب

    نائب رئيس کانون وکلا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
    کانون وکلا هيچ دخالتي در تصحيح اوراق آزمون وكالت نداشته است
    نائب رئيس کانون وکلاي مرکز گفت: تصحيح اوراق آزمون وكالت 91 از طريق سازمان سنجش صورت گرفته و کانون وکلا هيچ دخالتي در اين امر نداشته است اما چنانچه پس از بررسي‌هاي لازم اشتباهي صورت گرفته باشد، با دقت رسيدگي مي‌شود.
    به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، مهدي شهلا در واکنش به تجمع جمعي از داوطلبان آزمون وکالت 91 که صبح امروز در مقابل کانون وکلا برپا شد، اظهار داشت: تصحيح اوراق امتحان از طريق سازمان سنجش صورت گرفته و کانون وکلا هيچ گونه دخالتي در اين امر نداشته است و چنانچه اشتباهي توسط افراد يا کامپيوتر صورت گرفته باشد، با دقت رسيدگي مي‌شود.
    وي در پاسخ به سوالي مبني بر نحوه طراحي سوالات و کمبود مدت زمان پاسخگويي ب...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    شما صیاد و مراجعه‌کنندگان صید نیستند
    ادامه مطلب

    نایب رییس کانون وکلا خطاب به کارآموزان: شما صیاد و مراجعه‌کنندگان صید نیستند
     نایب رییس کانون وکلا گفت: اگر عدالت و حقوق انسانی را از جامعه حذف کنیم، چیزی از آن جامعه باقی نخواهد ماند.
    به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاپور منوچهری در مراسم تحلیف 240 کارآموز وکالت خطاب به کارآموزان گفت: تا لحظاتی دیگر با ادای سوگند وکیل دادگستری خواهید شد، به متن سوگندنامه توجه کنید و آن را در طول دوران فعالیت خود بارها و بارها مطالعه کنید.
    وی با بیان این‌که «در میان مشاغل گوناگونی که در جامعه وجود دارد فقط در خصوص چندشغل ادای سوگند مطرح است» گفت: قسم می‌خورید که در راه احقاق حقوق مردم قدم بردارید و احترام مراجع قضایی، همکاران و مردم را نگه دارید.
    منوچهری گفت‌: همانطور که دوره کارآموزی مثل برق و باد گذشت،‌ زمانی چشم باز می‌کنید و می‌بینید که 10 سال یا...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    درخشان‌نیا: قضات و وکلا باید به یکدیگر احترام بگذارند
    ادامه مطلب

     قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران خطاب به قضات و وکلا گفت که تخریب یکدیگر نتیجه‌ای در بر ندارد.
    به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مراسم تحلیف 240 کارآموز کانون وکلای دادگستری مرکز، درخشان‌نیا اظهار کرد: در جمع حاضر جمعی از بزرگواران حضور دارند که یا پیش از این استاد بنده بودند یا اکنون استاد بنده هستند. این اساتید در پی سالیان طولانی صداقت و امانت را در حوزه وکالت نشان داده و ما باید آنها را الگوی خود بدانیم.
    درخشان‌نیا با تاکید بر این‌که «اعتبار و اعتماد مقوله‌هایی هستند که در طول زمان ایجاد می‌شوند» گفت: افرادی که سال‌ها قضاوت یا وکالت می‌کنند اعتباری را به دست‌ می‌آورند که ممکن است با یک کار ناشایست زیر سوال رود.
    وی با بیان این‌که «قضات و وکلا باید به یکدیگر احترام بگذارند» گفت: ‌فکر نمی‌کنم نیاز باشد که ما منتظر باشیم تا نهاد ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    مراسم تحلیف کارآموزان وکالت جمعه برگزار گردید
    ادامه مطلب


     رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از حذف ماده 25 لایحه وکالت که در حقیقت استقلال این کانون را زیر سوال می‌برد، خبر داد.
    به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افتخار جهرمی در مراسم تحلیف 240 کارآموز کانون وکلای دادگستری، اظهار کرد: وکیل متعهد به صداقت و راستگویی نسبت به موکل و مراجع قضایی بوده و موظف است میزان پیشرفت کار خود را به موکل شرح دهد. وی باید در تنظیم مدارک،‌ رعایت صداقت را نماید.
    رییس کانون وکلای دادگستری مرکز تصریح کرد:‌ وکیل باید به نحوی عمل کند که قاضی به سمت واقعیت‌ها سوق داده شود، به قوانین و نظامات احترام بگذارد و مراقبت‌های لازم را در جریان دادرسی به عمل آورد. وی همواره باید بر دانش خود بیافزاید و موظف است اسرار موکل خود را حفظ کند.
    افتخار جهرمی با اشاره به مطالبی که اخیرا پیرامون کانون وکلا و اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا م...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    سرقت در نظام های حقوقی انگلیس و ایران
    ادامه مطلب

                                دکتر میرمحمد صادقی

    ازمیان جرائم مختلفی که درحقوق جزا مورد بحث قرارمی گیرند ، جرم سرقت هم به دلیل آن که از قدمت قابل توجهی برخوردار است وهم به دلیل کثرت وقوع آن درجوامع مختلف از اهمیت برخودار می باشد
     درفقه اسلامی نیز این جرم با توجه به اینکه تنها جرم مالی(۱) مستوجب حد می باشد،بحثهای زیادی را در بین فقها برانگیخته است.بنابراین تنوع بحثهای فقهی ونیز حقوقی،این جرم را یکی از بحث انگیز ترین جرائم در نظام کیفری ایران کرده است.هدف نگارنده در این نوشتار مختصر اشاره ای به برخی از خصیصه های اصلی این جرم در دو نظام حقوقی ایرا ن و انگلستان می باشد.قبل از آغاز بحث اصلی باید اشاره ای به اهمیت مطالعات تطبیقی داشته باشیم.شاید هیچ نوع مطالعه دیگری نتواند مثل مطالعات تطبیقی دریچه ذهن پژوهشگر را روی مسائل جدی...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    برگزاری مراسم تحلیف 250 نفر از کارآموزان کانون وکلای مرکز
    ادامه مطلب

     مراسم تحلیف 250 نفر از کارآموزان وکالت سال 90 کانون وکلای دادگستری مرکز ساعت 10 صبح روز جمعه، 8 دی ماه برگزار می شود.
    به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مراسم با سخنرانی گودرز افتخار جهرمی، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در تالار اندیشمندان برگزار خواهد شد.
    «سیدعلیرضا آوایی»، رییس کل دادگستری استان تهران و درخشان نیا، قائم مقام رییس کل دادگستری تهران و بهمن کشاورز، رییس سابق اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) برای شرکت در این مراسم، دعوت شده‌اند.
     
    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    تصمیماتي که می‌توان در رابطه با اطفال بزهکار اتخاذ کرد:
    ادامه مطلب


    حسین طالع- وکیل دادگستری
                     سپردن طفل به ولی یا سرپرست، تنبیه بدنی به میزان و مصلحت، فرستادن به کانون اصلاح و تر بیت که بر اين اساس در صورت به بلوغ شرعی رسیدن طفل، وی واجد مسئولیت کیفری بوده و در تمام جرايم اعم از تعزیری، بازدارنده، حدود و قصاص مجازاتی برابر با سایر مسئولین کیفری داشته و صرفاً مرجع رسیدگی متفاوتی خواهند داشت که آن هم در صورت ارتکاب جرايم خاص، رسیدگی از صلاحیت دادگاه اطفال خارج می‌شود.
    وي با بيان اينکه طبق ماده 50 این قانون در صورت اتلاف اموال دیگران، خود طفل و در مورد جنایات، عاقله‌اش مسئول جبران خسارات خواهد بود، اظهار داشت: قانون جديد مجازات اسلامي نسبت به مسئوليت کيفري کودکان اقدامات بهتري انجام داده است که اطفال تا 9 سال و تا 15 سال تمام قمری به ترتیب برای دختران و پسران که این افراد نابالغ بوده و...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    كاهش تخلفات اداري با برخوردهاي قانوني
    ادامه مطلب

     محمدصادق آل محمد

     مسئله فساد اداري هميشه از مسائل قابل توجه جامعه و دولتمردان بوده و يك امر اجتناب‌ناپذير است. براي مبارزه با اين معضل اجتماعي بايد راه‌هاي قانوني پيش‌بيني شود و طبعا از طريق قانون و برخورد قانوني می توان مانع از رشد فساد اداري شد. در كشور ما از بدو قانون‌گذاري تاكنون هميشه اين مهم مدنظر بوده و با وضع قوانين مخصوص، سعي شده فساد اداري به حداقل برسد. از جمله اين قوانين، قانون رسيدگي به تخلفات اداري و آيين‌نامه اجرايي آن است كه به موجب اين قانون به تخلفات اداري رسيدگي مي‌شود .
    اگر در حين رسيدگي به تخلفات اداري كاركنان متوجه شوند جرمي هم به وقوع پيوسته آن دستگاه رسيدگي‌كننده كه معمولا يك نهاد اداري است، موظف است به دادسرا و دادستان عمومي اعلام جرم كند. در قانون رسيدگي به تخلفات اداري فهرستي از تخلفات ذك...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    نتایج آزمون وکالت سال 91 اعلام شد
    ادامه مطلب

     بعد از دو روز جنجال و حواشی فراوان پیرامون اعلام نتایج آزمون وکالت سال 1391، سرانجام این نتایج اعلام و رسما در دسترس داوطلبان قرار گرفت.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که ظهر روز سه‌شنبه (امروز) نتایج آزمون وکالت سال 91 برای دقایقی بر روی سایت اسکودا و سازمان سنجش کشور قرار گرفت، ولی کمی بعد به دلیل آنچه که پاره‌ای از اشکالات فنی خوانده شد از دسترس خارج گردید، سرانجام این نتایج بر روی سایت اسکودا و سازمان سنجش منتشر شد.داوطلبان هم‌اکنون می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و سایت اسکودا نتایج آزمون وکالت سال 91 را مشاهده کنند.
     توضیح: داوطلبان با کلیک بر روی عناوین «سازمان سنجش» و یا «سایت اسکودا» در سطر بالا می‌توانند مستقیم به نتایج دسترسی پیدا کنند.
     سپهر عدالت تبریکات صمیمانه خ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    کشاورز:‌ نمی‌دانم حقوق خصوصی داوطلبان چگونه می‌تواند موضوع پرونده کیفری یا مدنی باشد؟
    ادامه مطلب

                         رییس سابق اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) با اشاره به صدور دستور قضایی برای جلوگیری از برگزاری آزمون وکالت 91 و اعلام نتایج آن و تضییع حقوق داوطلبین تاکید کرد که نمی‌دانم حقوق خصوصی داوطلبان چگونه می‌تواند موضوع پرونده کیفری یا مدنی باشد و به صدور چنین دستورهایی منتهی شود اما گمان می‌کنم هر چه هست ناشی از سوء تفاهم و شاید اختلاف سلیقه است.

    بهمن کشاورز در گفت‌و گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تصریح به اینکه اینجانب در کانون وکلای مرکز و هم‌چنین اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در حال حاضر سمتی ندارم و صرفا بر مبنای شنیده‌ها و خوانده‌ها و اطلاعاتی که به اینجانب رسیده نظر خود را بیان می‌کنم، افزود: اولا تا آنجا که بنده می‌دانم چه آزمون سرا...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    فراخوان سپهر عدالت
    ادامه مطلب سپهر عدالت برآنست که کلیه مطالب ارسالی مخاطبان خود را که در فضای مجازی سپهر عدالت درج نموده است جهت ماندگاری بیشتر آنها و همچنین استفاده اشخاصی که امکان بهره مندی از فضای مجازی را ندارند در پایان هر سال به صورت مکتوب منتشر کند .
    منتظر نوشته های شما عزیزان خواهیم بود

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    بشیری: دفاتر املاک می‌توانند تابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شوند
    ادامه مطلب

    احمد بشیری - وکیل دادگستری

                                   یک کارشناس مسایل حقوقی با بیان این که باید از حضور مشاوران حقوقی در دفاتر املاک استفاده شود تاکید کرد که برای تحقق این کار باید یک اراده قانونی قوی وجود داشته باشد. او هم‌چنین معتقد است که با قانونگذاری می‌توان دفاتر املاک را زیرمجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار داد.احمد بشیری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تحلیل حقوقی نقش و جایگاه دفاتر املاک در قانون اظهار کرد: از نظر حقوقی مشاوران دفاتر املاک، دلال هستند. دلالی در معاملات هم از لحاظ حقوقی به رسمیت شناخته شده است، ولی از زمانی که دلالی به عنوان یک صنف شناخته شد و مقررات قانونی برای مشاوران املاک تعیین شد، متاسفانه دفاتر امل...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    صدور دستور قضایی برای توقف اعلام نتایج آزمون وکالت سال 91
    ادامه مطلب

    بازپرس شعبه دوم دادسرای خارک که پرونده قضایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در آن مفتوح است، از صدور دستور توقف اعلام نتایج آزمون وکالت سال 91 خبر داد.قاضی فاضل مفاخری در گفت و گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره دلایل قضایی احتمالی در تاخیر اعلام نتایج آزمون وکالت سال 91 گفت: دستور توقف اعلام نتایج آزمون وکالت سال جاری از سوی این شعبه صادر شده است. وی هم‌چنین با تکذیب برخی اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر برکناری ناگهانی و انتقالش به دادگاه انقلاب به دلیل فشارهای بیرونی، ادامه داد: بنده هم‌چنان بازپرس شعبه دوم ناحیه 6 در دادسرای خارک هستم. بازپرس شعبه دوم دادسرای خارک از توضیح درباره‌ی دلایل صدور دستور توقف اعلام نتایج آزمون وکالت 91 خودداری کرد. مفاخری در پایان درباره این که تکلیف داوطلبانی که در آزمون وکالت شرکت ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    در‌صلاحيت بین دادسرای انتظامی کانون وکلای البرز و مرکز
    ادامه مطلب

    جعفر رضازاده-معاون اول دادستان کانون وکلای دادگستری البرز
     
    كانون وكلاي دادگستري البرز،‌كانوني نوپا و برخاسته از اراده وكلاي استان جهت ايجاد كانوني مستقل  به منظور تسريع در ارائه خدمات ستادي و از طرف ديگر پاسخگويي بهتر به مراجعين درتاریخ 25/11/1390تشكيل گرديده است. استقلال كانونهاي وكلاي دادگستري با توجه به تمركز زدائي اداري امري شایسته  قلمداد گرديده كه درخور تحسين و حمايت مي باشد.
    يكي از عمده مشكلاتي كه كانون تازه  استقلال يافته البرز در بدو شروع  كار با آن مواجه گرديد انبوه پرونده هاي  مطروحه در دادسراي انتطامي کانون وكلاي دادگستري مركز بود كه با تشكيل كانون استان البرز با صدور قرار عدم صلاحيت  به دادسراي كانون البرز ارسال گرديد. پرونده هاي ارسالي قبل از تشكيل كانون البرز در دادسراي انتظامي كانون وكلاي...

    بیشتر تعدادنظرات:(8)

    دانشجویان محروم باید حق دفاع داشته باشند
    ادامه مطلب  

    هر گونه محرومیت از حقوق صنفی و اجتماعی باید مستند و با ادله دقیق و مستدل باشد و قانون حاکم بتواند شخص را از این حق محروم کند. در مورد محرومیت دانشجویان از تحصیل که تحت عنوان دانشجویان ستاره دار یا دانشجویان رد صلاحیت شده شناخته می شوند وزارت علوم به عنوان متولی باید به اعتراض دانشجویان معترض رسیدگی کند و دلایل محرومیت را اعلام کند. البته وزارت علوم باید در برابر این اتفاقات پاسخگو باشد که چطور در بدنه این وزارتخانه عده ای محروم از تحصیل هستند چرا که این رسالت سازمانی این وزارتخانه است که مسئله را حل کند. از دیدگاه حقوقی و بر اساس اصل برائت «هر گونه محرومیت اجتماعی – صنفی»برای نمونه « محرومیت تحصیلی" باید دارای ادله مستند قانونی و حقوقی باشد و البته به فرد اجازه دفاع داده شود که بتواند تظلم خواهی کند. طبیعتا بعد از این ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    استقلال نسبي کانون وکلا با تصويب لايحه اصلاح نظام وکالت از بين مي‌رود
    ادامه مطلب

    مندني‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
    استقلال نسبي کانون وکلا با تصويب لايحه اصلاح نظام وکالت از بين مي‌رود
    رئيس اتحاديه سراسري کانون‌هاي وکلا گفت: کانون‌هاي وکلا تشکل‌هاي مستقل مدني غيرسياسي هستند که بدون صرف ريالي از بودجه دولت نه تنها به قوه قضاييه در دادرسي عادلانه کمک کرده‌اند بلکه باري از دوش دولت هم برداشته‌اند و تصويب لايحه اصلاح نظام وکالت اين استقلال نسبي را به طور کلي از بين مي‌برد.
    علي مندني‌پور در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه لايحه اصلاح نظام وکالت در کميته‌هاي فرعي دولت بررسي مي‌شود، اظهار داشت: اين لايحه کاملا با استقلال کانون وکلا متناقض بوده و تمامي مواد آن استقلال وکلا را نفي مي‌کند.
    وي تصويب اين لايحه را افزايش نظارت بر عملکرد وکلا دانست و ادامه داد: بحث نظارت عاليه قوه قضاييه ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    هنوز لايحه "اصلاح نظام وكالت" به كميسيون حقوقي قضايي ارجاع نشده است
    ادامه مطلب

    جليليان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
    هنوز لايحه "اصلاح نظام وكالت" به كميسيون حقوقي قضايي ارجاع نشده است
    يك عضو كميسيون حقوقي قضايي مجلس گفت: هنوز بررسي لايحه اصلاح نظام وكالت در كميسيون حقوقي قضايي مجلس آغاز نشده است، اين لايحه با در نظر گرفتن دغدغه‌هاي كانون وكلاي دادگستري و قوه قضائيه بررسي خواهد شد.
    علي جليليان در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره لايحه "اصلاح نظام وكالت" اظهار داشت: هنوز اين لايحه در دستور كار كميسيون حقوقي قضايي قرار نگرفته است و پس از ارجاع آن روند رسيدگي آغاز خواهد شد.
     
    وي گفت: كانون وكلاي دادگستري مدعي است كه تصويب اين لايحه استقلالش را مخدوش مي‌كند و قوه قضائيه هم معتقد است كه هر كسي نبايد وكيل شود و اعطاي پروانه و مجوز وكالت بايد چارچوبي قانونمندتري...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    سازمان ملل متحد واهميت تقويم آن
    ادامه مطلب

    اویس  حامد توسّلی
    کارشناس ارشد حقوق بین الملل


                 ايجاد سازمان ملل متحد درسال  1945  ميلادي  يكي از مهم ترين تلاشهاي بشر براي دستيابي به صلحي پايدار درسراسر جهان بوده است. از اين رو به نظر مي رسد نه تنها سازمان ملل متحد  با داشتن 193 عضو بزرگترين ومهم ترين سازمان بين المللي درسراسرجهان مي باشد، بلكه اين سازمان، مقدس ترين وظايف را نيز براي خود برگزيده است  .
    برطبق بند هاي 1 و2  از ماده نخست منشور سازمان ملل متحد، مهمترين و اصلي ترين وظايف اين سازمان به ترتيب عبارتند از :  (حفظ صلح و امنيت  بين المللي)  و  (توسعه روابط دوستانه در بين ملل دنيا)
    همانظور  كه ميدانيم  سازمان ملل متحد پس از دو فاجعه بزرگ انساني به وجود آمده است  : 
    1- جنگ جهاني  يكم  كه 4 سال به درازا كشيد  و موجب شد تا در فاصله سالهاي  1914 تا  ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)



    < انتها ... 36 37 38 39 40  ... ابتدا > 

    Design By Gitysoft