• مشاهده تمامی اخبار

  • اخبار صنفی

  • مشاهیر وکالت

  • مقالات

  • قرارداد حق الوکاله

  • تخلفات انتظامی

  • قوانین و مقررات جدید

  • نظریات مشورتی

  • مصوبات هیات مدیره

  • اخلاق حرفه ای

  • معرفی کتاب

  • چهره ها در عدلیه

  • نغز نامه

  • گوشه های تاریخ

  • همایش های حقوقی

  • فرهنگی و هنری

  • عکس هفته

  • لایحه جامع وکالت رسمی

  • آداب الدعوی -نوشته رحمان زارع

  • مشاهیر قضاوت

  • رقص آتش - نوشته رحمان زارع

  • مصاحبه ها

  • زنان و کودکان

  • حقوق بین الملل

  • حقوق و سینما

  •  
    برخی موارد لایحه اصلاح قانون انتخابات مثبت است
    ادامه مطلب

    بهمن کشاورز - وکیل دادگستری
                      یک حقوقدان معتقد است که مصوبه اخیر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مبنی بر اصلاح قانون انتخابات که مربوط به اجرای انتخابات ریاست جمهوری است در برخی موارد مثبت و مطلوب است.
    بهمن کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی خود از این مصوبه اظهارکرد: بخشی از این مصوبه که مربوط به اجرای انتخابات مبنی بر مشارکت سه قوه است و نیز از نظر مردمی بودن، سیستم جدیدتری است که می‌توان این مصوبه را مطلوب و مثبت ارزیابی کرد.

    رییس پیشین اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با اشاره به مطرح شدن نحوه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در این مصوبه گفت: فکر می‌کنم تا زمانی که نتیجه تخلفات بر روی نتیجه انتخابات منعکس نشود، کسی از این مجازات‌ها نمی‌ترسد، به عبار...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    نشست «مبانی جرم انگاری و حقوق ایران»
    ادامه مطلب
    با سخنرانی دکتر محسن برهانی (عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه تهران دکتر مجتبی فرح‌بخش (عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه شاهد)حبیب امامی آرندی (دانشجوی دکتری حقوق جزا دانشگاه تهران علی صابری تولایی (دانشجوی دکتری حقوق جزا دانشگاه تهران دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱، ساعت ۱۴ الی ۱۷دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری-سالن شهید بهشتی
    (خیابان انقلاب-پس از چهارراه ولیعصر-خیابان خار
    ک

    برگرفته از وبلاگ سرکار خانم فریبا زارعی

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    اعضای شورای حل اختلاف فاقد استقلال و مصونیت قضایی هستند
    ادامه مطلب

                                   رییس پیشین کانون وکلای دادگستری خوزستان با اعتقاد به این که اعضای شورای حل اختلاف فاقد استقلال و مصونیت قضایی هستند گفت: بهتر است اعضای این شورا از سوی مردم انتخاب شوند تا بتوانند دعاوی مردم را از طریق حکمیت و کدخدامنشی حل و فصل کنند.

    سیدمحمدصادق آل‌محمد در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکرد نهاد شورای حل اختلاف اظهار کرد: هدف از تاسیس این نهاد این بوده است که دعاوی کوچک و دعاویی که ماهیت قضایی کم‌تر و از پیچیدگی کم‌تری برخوردار هستند به کمک خود مردم در این شوراها رسیدگی شوند.

    این وکیل دادگستری ادامه داد: هدف دیگر از تاسیس این نهاد این بوده است که مردم از پیچ و خم‌های آیین دادرسی مدنی در رسیدن به هدف قضایی مطلوب خود در امان باشند و به راحتی بتوانند دعاوی خود ر...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    می گویند دادگستری هر کشور....
    ادامه مطلب

                                           مرحوم سید تقی هاشمی - وکیل دادگستری

                   می گویند دادگستری هر کشور آیین تمام نمای اوضاع و احوال سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی آن کشور است . اگر این سخن درست باشد ، که به نظر می رسد حرف بی راهی هم نیست در این صورت منطقی ترین کار این است که مردم هر کشوری اصلاح امور را از دادگستری شروع کنند و برای رسیدن به این هدف ، زیر بار پرداخت هر نوع هزینه و یا سرمایه گذاری که لازم باشد بروند تا با اصلاح امر در دادگستری ، بهبود اوضاع در سایر قسمت ها نیز به تدریج فراهم شود .
    اگر جایگاه قوه قضاییه در میان سایر قوا که حدود و ثغور آن در قانون اساسی تعیین شده ارزیابی و به نقش آن در ایجاد امنیت و گسترش عدالت و برقراری نظم و حاکمیت قانون توجه شود و ت...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    انتخاب وکیل سال"
    ادامه مطلب

    امیر سالار داودی - وکیل دادگستری

    الف.پردازش پیشنهاد:

            تشکیل کمیسیون ویژه انتخاب وکیل سال. اولین دوره این کمیسیون وظیفه تعیین شرایط برای احراز عنوان وکیل سال را بر عهده بگیرند.حتی می توان از مجموعه وکلای شناخته شده و شهیر برای تعیین و اعلام این شرایط بهره برد. این کمیسیون هم ساخت یک یادبود به همراه لوح تقدیر را در دستور کار قرار دهد و هم حسب تصویب هیات مدیره کانون وکلای دادگستری جایزه ای نقدی معین نماید. اگر این پیشنهاد در سطح اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) مطرح گردد که بی تردید می تواند وجه ای ملی و کشوری به خود اختصاص دهد.حتی می توان این مراسم را در 2 مرحله برگزار نمود.هر کدام از ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    اطلاعیه
    ادامه مطلب

                        نظر به اینکه کانون وکلای دادگستری مرکز در نظر دارد کارگاه آموزشی با موضوع ( رایانه ) برگزار نماید لذا همکاران محترم وکیل یا کارآموز که علاقمند به تدریس در این زمینه می باشند خواهشمند است تمایل خود را کتباً به ضمیمه مدارک مربوط به دفتر امور کارآموزی تسلیم نمایند.

    وبسایت کانون وکلای مرکز

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(1)

    شاغلان شوراهای حل اختلاف فاقد تجربه و دانش قضایی لازم هستند
    ادامه مطلب

                       

                          مدیر گروه حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه به طور کلی نه می‌توان گفت این شوراها در کارشان ناموفق بوده و نه می‌توان گفت که به طور کامل موفق بوده‌اند، اظهار کرد: صلاحیت شوراهای حل اختلاف نیازمند بازنگری جدی است.

    دکتر حسین میرمحمدصادقی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد چگونگی فعالیت شوراهای حل اختلاف، تصریح کرد: فکر تشکیل شوراهای حل اختلاف که در یکی از برنامه‌های توسعه به آن اشاره شده بود، به افزایش قابل توجه پرونده‌های قضایی باز می‌گردد.

    وی ادامه داد: پرونده‌های بسیاری در دادگستری مطرح بود که پیچیدگی‌های زیادی از لحاظ مباحث حقوقی و قضایی نداشت و در مورد برخی از آنها نیز اگر در جهت ایجاد صلح و سازش میان اصحاب دعوا تلاشی صورت می‌گرفت، قطعا طرفین در موقعیتی بودند...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    هیات نظارت حق فیلتر کردن نشریات الکترونیکی فاقد مجوز را ندارد
    ادامه مطلب

              هیات عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه هیات وزیران که صلاحیت فیلتر، توقیف و لغو پروانه خبرگزاری‌ها و نشریات فاقد مجوز را به هیات نظارت بر مطبوعات داده بود، ابطال کرد.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رای شماره 438-437 هیات عمومی دیوان عدالت اداری آمده است:

    «نظر به اینکه مطابق تبصره 4 قانون اصلاح ماده یک قانون مطبوعات مصوب سال 1388، خبرگزاری‌های داخلی از حیث حقوق، وظایف، حمایت‌های قانونی و جرایم و مجازاتها و مرجع و نحوه‌ دادرسی مشمول احکام مقرر در این قانون و اصلاحات آن هستند و همچنین بر اساس تبصره 3 ماده یک همان قانون، کلیه نشریات الکترونیکی نیز مشمول مواد این قانون به حساب می‌آیند و به موجب تبصره 2 ماده یک قانون مذکور، نشریه‌ای که بدون اخذ پروانه از هیات نظارت بر مطبوعات منتشر شود از شمول قانون خارج و تابع ق...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    تنها، محل برگزاری این کنگره ملی در اصفهان است
    ادامه مطلب
    احمد پنجه­ پور- کارآموز وکالت

                دومین کنگره ملی وکلا برگزار شد؛ اصفهان در شکوه پاییزی خود در این موقع از سال غوطه­ ور است. وقتی برگ­های چهارباغ عباسی شما را به سمت هتل شاه عباس (که می گویند کهن­ ترین هتل جهان است) فرا می­ خوانند؛ دیگر شکوه که هیچ؛ غرق در "همه" می­ شویم.

    وارد سالن مجلل همایش­ ها که می­ شویم، تازه باورمان شد که انگار چنین مراسمی و چنین عزمی امکان­ پذیر و میسر است. از نام­ ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    گزارش از نشست مشترک سازمان جهانی مالکیت فکری با کانون وکلای مرکز
    ادامه مطلب

                    گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، آرويند ويسواتان در نشست مشترک سازمان جهانی مالکیت فکری با کانون وکلای دادگستری مرکز درباره ارزش‌گذاری بر محصولات فکری و معنوي و نقش وكلا بر حمايت از زيان ديده گفت: وکلا باید در نظر بگیرند که اگر محصولی سود مطلوب را به دست نیاورد، صاحب محصول چقدر ضررمی کند. 
    رییس مرکز استراتژیک مالکیت معنوی هند تصريح كرد: وكلا بايد بر اساس درآمدي كه از آن محصول به‌دست مي‌آيد صدمه فعلي و آينده فردي را كه مورد تقلب قرار گرفته سنجيده تا بتواند از موكل خود حمايت كند.
    پروفسور اورلیش موزر استاد دانشگاه و رئیس دانشکده حسابداری و مالیه دانشگاه آرفورت آلمان، آرویند ویفواناتان رییس مرکز استراتژیک مالکیت معنوی هند و علی جزایری رییس انتقال تکنولوژی‌و‌‌نوآوری سازمان بین‌المللی مالکیت فکری و معنوی سخنرانی کردند.

    ح...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    ایران در بین 141 کشور جهان از نظر نوآوری،‌ رتبه صد و چهارم را دارد
    ادامه مطلب

                به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، علي جزايري رئيس انتقال تكنولوژي و نوآوري سازمان بين‌المللي مالكيت فكري درنشست مشترک وایپو با کانون وکلای دادگستری مرکزاظهار داشت: ایران در بین 141 کشور جهان از نظر نوآوری،‌ رتبه صد و چهارم را دارد.

    وي ادامه داد: اگر كشورهاي پرجمعيتي همچون چين و هند به رتبه‌هاي برتر در نوآوري رسيده‌اند به دليل ظرفيت بالاي جمعيتي آنان نيست بلكه بدليل اقدامات اساسي در زمينه نوآوري‌هاي جديد بوده است.

    جزايري با اشاره به اينكه ايران طي چند سال گذشته پيشرفت شاياني در اين زمينه داشته است، خاطرنشا...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    وبسایت گروه وکلای کاسپین
    ادامه مطلب

     

    وبسایت گروه وکلای کاسپین به همت آقای رامین وفاتبار فعالیت خود را در فضایی متفاوت شروع کرد .

     

    برای دیدن و استفاده از مطالب وبسایت گروه وکلای کاسپین به نشانیhttp://caspianlawyers.com/ مراجعه فرمایید. 

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    اظهارات صالح نیکبخت در دومین اجلاس کنگره ملی وکلا
    ادامه مطلب

     

                    مقدمه رسیدگی به دعاوی مردم تابع قوانینی است که اجرای درست دقیق و به موقع آن در مبارزه با جرم و پیشگیری از آن و فصل خصومت بین مردم نقش به سزایی دارد اما زوایای پیچیده دعاوی آنقدر ساده نیست که صرفاً با اظهارات اصحاب دعوی که غالباً سعی در کتمان حقیقت دارند حل و فصل و «امنیت قضایی عادلانه» تأمین شود.

    نگاهی به تاریخ یک قرن اخیر کشور ما نشان میدهد که در هر دو انقلاب مشروطه و اسلامی تأمین عدالت قضایی یکی از خواست های مردم و از انگیزه های حرکت های انقلابی بوده است در 33 سال اخیر هم به علت اهمیت موضوع بخشی از اظهارات مقامات به این موضوع اختصاص یافته است تامین «امنیت قضایی عادلانه» میسر نیست مگر اینکه استقلال قوه قضاییه مبتنی بر ایجاد دادگاه با قضات مستقل رعایت شود؛ با این وجود این نهاد هم نمی تواند مجری عدالت باشد مگر ...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    دکتر محمدجعفر حبیب زاده دیدگاههای خود را پیرامون موضوعات دومین اجلاس کنگره ملی وکلا بیان کرد
    ادامه مطلب

     

    گذر زمان و تجربه زندگی اجتماعی نشان داده است که انسان در مبارزه برای زندگی و پیکار مستمر برای دفع خطرات از گرانبهاترین سرمایه های انسانی یعنی جان مال آزادی کرامت و ناموس خویش نیازمند حمایت دیگران است وکالت یکی از ابزارهای قانونی حمایت از سرمایه های مذکور است به رغم آن که وکیل زبان موکل و ابزار دفاعی اوست، مهمترین تکلیفش دفاع از اجرای عدالت است درک صحیح از وکالت دادگستری و فهم صحیح ارتباط آن با نظام قضایی و این که این دو نهاد جزء تجزیه ناپذیر از نظام حمایتی حقوق و آزادی های شهروندانند حرفه وکالت را در جایگاه واقعی آن قرار می دهد این جایگاه موجب گردیده در اسناد بین المللی حقوق بشر علاوه بر توجه ویژه به این نهاد استفاده از مساعدت وکیل در تمامی مراحل رسیدگی قضایی حق شهروندان معرفی شود در جهان امروز توقع شهروندان از حمایت و پشتیبانی از حقوق فردی و اجتم...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    انتقاد سخنگوی پیشین قوه قضاییه از اصرار شورای نگهبان بر تفکیک «تعزیرات» از «بازدارنده‌ها»
    ادامه مطلب

     

                               سخنگوی پیشین دستگاه قضایی و مدیر گروه حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، تفکیک تعزیرات از مجازات‌های بازدارنده در قانون مجازات اسلامی را نادرست خواند و گفت: تعزیرات در فقه سنتی دارای آنچنان گنجایش و ظرفیتی است که تمام مواردی که بنا بر مصلحت حکومت برای آن مجازات‌هایی تعیین می‌شود، جزو همان سرفصل کلی تعزیرات قرار می‌گیرد.
     
    دکتر حسین میرمحمدصادقی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اصلاحات لایحه قانون مجازات اسلامی، تصریح کرد: از سال 1370 در کنار مجازات‌های سنتی حد، قصاص، تعزیر و دیه، یک نوآوری ناصحیح در قانون مجازات اسلامی را شاهد بودیم مبنی بر اینکه مجازات‌های بازدارنده به مجازات‌های فقهی سنتی اضافه شد.
     
    وی ادامه داد: افزودن این مقوله ناشی از برداشت نا...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    فعالیت های عملی تعاونی مسکن وکلا شروع شد
    ادامه مطلب

    اولین پروژه مسکونی پیشنهادی تعاونی مسکن به نام پروژه بهاران واقع در:
    یافت آباد 2 کیلومتر پایین تر از دادگاه شهید مطهری – جنب پارک بانوان – روبروی اتوبان در حال احداث بهاران
    کل پروژه 324 واحد مسکونی و 100 واحد تجاری است که در 9 بلوک 36 واحدی در حال احداث است.
    کل بلوک ها دارای پارکینگ و انباری است و نقشه معماری و سایر جزئیات آن در دفتر تعاونی مسکن به زودی برای بازدید عموم ارائه خواهد شد.
    نحوه ثبت نام و شرایط پرداخت برای واحدهای مسکونی ارائه شده جهت پیش فروش در پروژه بهاران به شرح زیر اعلام می گردد:
    1-    کلیه متقاضیان ابتدا باید در سایت www.nxz.ir  ثبت نام نمایند.
    2-   با توجه به محدودیت واحدها و تعداد بسیار زیاد اعضاء ملاک تعیین اولویت در انتخاب واحد تاریخ و ساعت و دقیقه و ثانیه چاپ شده در فیش های واریزی بانکی یا رسید ارا...

    بیشتر تعدادنظرات:(3)

    تقاضاي ارائه گزارش از پرونده هاي معاضدتي
    ادامه مطلب

     

    همکاران محترم وکيل :

                    مستحضرید که بر اساس قانون وکالت و آیین نامه اجرایی آن هر یک از وکلای محترم باید در سال وکالت حداقل سه پرونده را بطور رایگان برای افراد بی بضاعت بر عهده بگیرند و بی شک این اقدام همکاران ، دارای جنبه های انسان دوستانه و خیر خواهانه است که عمده ترین اثر آن دستگیری و یاری افراد نیازمند و بی بضاعت می باشد .

    وفق مقررات ، وک...

    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    اصفهان ميزباني شايسته
    ادامه مطلب


     
    آرش دولتشاهي وکیل دادگستری

    دومين كنگره ملي وكلا در هتل عباسي اصفهان، يكي از مراكز فرهنگ و تمدن ايران زمين زير سايه سنگين نگراني‌هاي روزافزون و مشكلات عديده وكلاي دادگستري برگزار شد. همت والاي دكتر تقي‌خاني، دبير همايش در پرتو حمايت هيات‌مديره كانون وكلاي دادگستري اصفهان و مشاركت گسترده وكلاي جوان در برگزاري آبرومندانه كنگره، روزنه اميد را در دل مسافران مضطرب كشتي توفان‌زده وكالت دادگستري روشن كرد. حضور و سخنراني هر چند كوتاه اما احساسي و نافذ استاد ممتاز حقوق كشور، دكتر كاتوزيان در آغاز كنفرانس، فضاي جلسه را منقلب كرد.

    همه براي او به پا خواستند و با تشويق بلاانقطاع خود علاقه بي‌نظيرشان را به وي ابراز كردند. دكتر كاتوزيان در سخناني كوتاه از وكلاي زنداني ياد كرد و خواستار آزادي آنها شد.

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    جلسه ماهیانه دادسرای انتظامی کانون مرکز
    ادامه مطلب

     

    بررسی تبلیغات درحرفه وکالت و جنبه انتظامی آن

    با سخنرانی آقای کامبیز زندیه

    زمان :  یکشنبه 7/8/91  ساعت 11

    مکان : سالن اقبال واقع در طبقه چهارم ساختمان کانون وکلای دادگستری مرکز

    یکشنبه های اول هر ماه با دادسرا باشید .

     

    ...
    بیشتر تعدادنظرات:(0)

    دکتر سید محمد هاشمی دیدگاههای خود را پیرامون موضوعات دومین اجلاس کنگره ملی وکلا بیان کرد
    ادامه مطلب

    1.      عدالت یک کمال مطلوب است که همگان طالب آن می باشند و شعاری است که افراد جامعه برای موجه کردن خود به آن اشاره می کنند به همین جهت است که اگر بخواهیم راجع به عدالت صحبت کنیم ضمن اینکه یک مفهوم آرمانی است اما یک عنوان آسیب پذیری است که در واقع ما می توانیم از مظلومیت عدالت در جامعه صحبت کنیم وقتی از عدالت تقنینی صحبت می کنیم به نظر می رسد مطالب زیادی گفته شده است اساتید مطالب زیادی گفتند و من مطلب خاصی ندارم با توجه به مظلومیت عدالت یک پیام حقی را داشته باشیم در بین وکلای ما وکلای آزاده ای وجود دارند که الان در بندی باشند و فی الواقع صرفاً به خاطر آزادگی دنبال حق قربانی شدند و من به حساب خودم و نه به حساب همایش به دو نفر اشاره می کنم 1. آقای عبدالف...

    بیشتر تعدادنظرات:(1)



    < انتها ... 41 42 43 44 45  ... ابتدا > 

    Design By Gitysoft